ایران وایر

وارد کننده انواع سیم بکسل جرثقیل برقی  جرثقیل دستی پولیفت زنجیر اتصالات لوازم بارگیری و باربرداری

بازرگانی ایران وایر

شرکت ابزار فیدار ایرانیان پارسا
شماره ثبت : 586504

جرثقیل سقفی و انواع آن را بشناسید!

جرثقیل سقفی و انواع آن را بشناسید!

یا انواع جرثقیل سقفی آشنا شوید

جرثقیل سقفی یکی از بهترین انواع حمل و جابجایی اقلام سنگین است. در واقع وقتی صحبت از جابجایی اقلام بسیار سنگین یا حجیم در اطراف تاسیسات صنعتی شما می شود، بهترین تجهیزات برای انجام این کار معمولا جرثقیل سقفی است. از آنجایی که این ماشین‌ها با بالا بردن اقلام بالای طبقات در سایت شما از موانع جلوگیری می‌کنند، ایمنی و انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را ارائه می‌کنند. و سیستم های کنترل آنها به اپراتورهای انسانی اجازه می دهد تا اقلام را با درجه بالایی از کنترل و کارایی ارگونومیک جابجا کنند. در مقاله انواع جرثقیل و قطعات آن را بشناسید توضیحاتی در خصوص انواع این محصولات ارائه شده است.
جرثقیل های سقفی همه یکسان نیستند. در واقع، به خوبی می توان گفت که هیچ دو دقیقاً شبیه هم نیستند. زیرا هر یک به طور خاص برای محیط و برنامه ای که در آن استفاده خواهد شد پیکربندی شده است. با این حال، چندین دسته مختلف جرثقیل وجود دارد که هر کدام برای انواع خاصی از مصارف مناسب هستند. به همین دلیل است که انتخاب نوع جرثقیل مناسب برای تاسیسات و کاربرد شما بسیار مهم است.

پرکاربردترین انواع جرثقیل

در این مقاله می خواهیم سه نوع از پرکاربردترین جرثقیل سقفی را بررسی کنیم. جرثقیل پل، جرثقیل دروازه ای و جرثقیل مونوریل. ما به طور خلاصه در مورد ویژگی های تعیین کننده هر یک از این سیستم ها و نحوه عملکرد هر یک بحث خواهیم کرد. اما تمرکز اصلی ما بر درک محیط‌ها و کاربردهای خاصی است که هر نوع جرثقیل برای آنها مناسب‌تر است.

جرثقیل های پل

پیکربندی یک جرثقیل پل به راحتی قابل تجسم است. این شامل دو باند مرتفع است که به موازات طول سفر جرثقیل حرکت می کنند. این باندها ممکن است در ساختار پشتیبانی تأسیسات شما ساخته شوند یا در مورد جرثقیل های پل ایستاده، ممکن است توسط ستون های نصب شده روی زمین پشتیبانی شوند.
اتصال یا “پل زدن” باندها یک تیر تک تیر یا دو تیر متحرک است. هر تیر توسط یک کامیون انتهایی در هر طرف پشتیبانی می شود که می تواند تیر را در طول باند به جلو و عقب براند. (شما ممکن است این را به عنوان یک جفت ریل راه آهن مرتفع با یک یا دو پیوند موازی بین آنها تصور کنید که می توانند در طول مسیر حرکت کنند). هر تیر از یک چرخ دستی پشتیبانی می کند که می تواند از یک طرف به سمت دیگر در امتداد تیر حرکت کند. چرخ دستی نیز به نوبه خود از بالابر و قلابی پشتیبانی می کند که می تواند بار را به صورت عمودی بلند کند.
انتخاب بین سیستم تک تیر یا دو تیر بیشتر به دهانه بین باندها، مقدار وزنی که باید بلند شود و ارتفاع بالابر مورد نیاز بستگی دارد. اگر دهانه بین باندها بیش از حدود 65 فوت باشد، یا وزنی که قرار است بلند شود بیش از 15 تن باشد، سیستم دو تیرچه احتمالاً بهترین انتخاب است. ارتفاع قلاب (چقدر از کف برای بلند کردن بالابر لازم است) نیز مهم است. زیرا با یک سیستم تیر دوتایی بالابر در بالای تیرها قرار می گیرد و امکان حرکت عمودی بیشتری را فراهم می کند.

برای اطلاع از قیمت جرثقیل با بازرگانی ایران وایر صنعت تماس بگیرید.

جرثقیل زیرزمینی

جرثقیل دروازه ای بسیار شبیه جرثقیل پل است. تفاوت عمده این است که تیر، چه یک یا دوتایی، بر روی باندهای ساخته شده در سازه قرار نمی گیرد. بلکه توسط پایه های سفت و سختی که می توانند روی زمین حرکت کنند، حمایت می شود. پاها ممکن است دارای چرخ‌هایی برای چرخش در امتداد زمین باشند، یا در برخی موارد ممکن است در امتداد مسیر نصب شده در کف حرکت کنند. بنابراین، در حالی که موقعیت یک جرثقیل پل ثابت است، یک جرثقیل دروازه ای را می توان در اطراف تاسیسات شما حرکت داد.
تحرک جرثقیل دروازه ای تا حدی با مواد استفاده شده در ساخت آن تعیین می شود. جرثقیل های دروازه ای ساخته شده با آلومینیوم سبک وزن ممکن است واقعاً قابل حمل باشند. و حتی در برخی موارد در حین حمل بار از مکانی به مکان دیگر نورد شوند. با این حال جرثقیل های دروازه ای که با پایه های فولادی سخت ساخته می شوند، تحرک کمتری دارند. در واقع ممکن است هنگام جابجایی آنها نیاز به جداسازی و مونتاژ مجدد داشته باشند.
جرثقیل دروازه ای هیبریدی نیز وجود دارد. اینها پیکربندی‌های تک پایه‌ای هستند که در آن جرثقیل دارای یک پایه در یک انتها است. در حالی که انتهای دیگر به یک باند هوایی شبیه به آنچه جرثقیل پل استفاده می‌کند متصل است. مزیت این نوع ساخت و ساز جرثقیل این است که فضای کف را به حداکثر می رساند و به ویژه برای پوشش دهانه های بزرگ مفید است.
جرثقیل دروازه ای ممکن است ارتفاع ثابت یا قابل تنظیم باشد. تنوع ارتفاع ثابت رایج ترین است. آنها برای برنامه هایی مناسب هستند که در آنها فرآیند ثابت و تکراری است. زیر بشکهای ارتفاع قابل تنظیم انعطاف پذیرتر است زیرا ارتفاع آن را می توان بر اساس کاربرد یا پیکربندی مکانی که در آن استفاده می شود تغییر داد. البته، این انعطاف پذیری بهایی دارد. جرثقیل های دروازه ای با ارتفاع قابل تنظیم معمولاً گران تر از انواع ارتفاع ثابت هستند.
به طور کلی، یک جرثقیل دروازه ای دارای ویژگی های عملکردی مشابه با جرثقیل های پل معادل است. با این حال، جرثقیل های دروازه ای معمولاً ارزان تر از جرثقیل های پل هستند.

جرثقیل های مونوریل

برخلاف جرثقیل های پل و دروازه ای، یک جرثقیل مونوریل فاقد تیر متحرک است. در عوض، چرخ دستی بالابر را در امتداد یک پرتو I نگهدارنده حمل می کند. بار را می توان تنها در دو بعد – بالا و پایین و در امتداد مسیر I-beam حرکت داد.

یکی از مزایای بزرگ این پیکربندی جرثقیل این است که I-beam نباید خطی باشد. در واقع می‌تواند منحنی باشد و به بالابر اجازه می‌دهد از ایستگاهی به ایستگاه دیگر در طول مسیری پیچیده حرکت کند. طرح همچنین می تواند شامل شاخه ها و سوئیچ ها و حتی تغییرات در ارتفاع باشد.

نصب جرثقیل مونوریل معمولاً برای کاربردهای خاص سفارشی می شود. به عنوان مثال، اغلب برای حمل اقلام در طول خط مونتاژ یا از طریق یک فرآیند تولید استفاده می شود.

هر یک از انواع جرثقیل سقفی برای کدام کاربردها مناسب تر است؟

جرثقیل های پل، وزنه های سنگین جهان جرثقیل های سقفی هستند. آنها معمولاً از نظر فیزیکی بزرگترین نوع جرثقیل هستند و برای حمل سنگین ترین بارها استفاده می شوند. پیکربندی تیر دوتایی به ویژه برای کاربردهایی که در آنها دهانه وسیعی بین باندها وجود دارد یا بار فوق العاده بزرگ یا سنگین است، مناسب است.

باندهای نگهدارنده جرثقیل پل ممکن است در ساختار تأسیسات تعبیه شود، و آن را برای تأسیسات بزرگ و دائمی که در آن طراحی جرثقیل جزئی از طراحی ساختمان است، ایده آل می کند. با این حال، این جرثقیل ها به کاربردهای مکان ثابت محدود نمی شوند. جرثقیل های پل ایستاده، که دارای طراحی مدولار هستند که به آنها اجازه می دهد به راحتی به سایر قسمت های تاسیسات شما منتقل شوند، نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.
جرثقیل های دروازه ای برای کاربردهای قابل حمل یا در فضای باز مناسب هستند. آنها اغلب برای بارگیری و تخلیه در محوطه های ذخیره سازی، کارخانه کشتی سازی، محوطه راه آهن و در سایت های ساخت و ساز استفاده می شوند. به دلیل تحرک آنها، آنها همچنین برای حمل بار بین مکان های یک سایت یا بین ساختمان ها ایده آل هستند.

دروازه‌بان جرثقیل انتخابی برای شرایطی است که نیاز به جرثقیل در یک مکان خاص موقتی است یا شاید زمانی که قرار است در تأسیساتی که به جای خرید، اجاره شده است استفاده شود. هنگامی که می توان انتظار داشت گردش کار یا برنامه به طور منظم تغییر کند، آنها همچنین در بالای لیست قرار دارند.
جرثقیل های مونوریل به ویژه در کاربردهایی که ساختار بالایی دارند و مسیر حرکت بار ثابت است، به خوبی کار می کنند، حتی اگر از یک خط مستقیم پیروی نکند. به عنوان مثال می توان به خطوط تولید و عملیات مستمر مانند فرآیندهای رنگ آمیزی اشاره کرد.

از آنجایی که توپولوژی مسیر حرکت جرثقیل مونوریل متغیر است، باید در طراحی دقت ویژه ای داشت تا اطمینان حاصل شود که جرثقیل به درستی پشتیبانی می شود و حاشیه های ایمنی مناسب در هر نقطه از جریان کار حفظ می شود.

در مقاله بعد توضیحاتی در خصوص جرثقیل سقفی زنجیری و سیم بکسلی ارائه شده که می توانید آن را مطالعه کنید.

چگونه تعیین کنید که کدام طراحی جرثقیل سقفی برای شما بهترین است؟

توجه اولیه شما، البته، کاربردهایی است که جرثقیل در آنها استفاده خواهد شد. به عنوان مثال، اگر بارهای سنگین را در یک فضای ثابت بزرگ جابجا می کنید، ممکن است جرثقیل پل نشان داده شود. اگر مسیر سفر ثابت اما غیر خطی باشد، جرثقیل مونوریل ممکن است بهترین باشد. و اگر گردش کار یا برنامه به طور مکرر تغییر می کند، یا اگر عملیات در فضای باز یا قابل حمل مورد نیاز است، جرثقیل دروازه ای احتمالا بهترین انتخاب خواهد بود.
فراتر از کاربرد، ماهیت تأسیساتی که در آن جرثقیل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در تعیین اینکه کدام نوع به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند، اهمیت زیادی دارد. اولین نگرانی شما باید ایمنی باشد. به عنوان مثال، OSHA نیاز دارد که برای نصب جرثقیل شما یک فاصله سه اینچی بالای سر و فاصله دو اینچی جانبی وجود داشته باشد. البته ماهیت و مکان عناصر سازه ای تاسیسات مانند تیرها و ستون ها و همچنین قرارگیری سایر تجهیزات در کف ساختمان ممکن است در انتخاب نوع جرثقیل سقفی تاثیر زیادی داشته باشد. برای شرایط شما مناسب است
علاوه بر نگرانی‌های ایمنی، چیدمان تأسیسات شما ویژگی‌های طراحی را که در نصب جرثقیل سقفی شما ضروری است، تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر جرثقیل پل را مد نظر دارید، آیا فضا و پشتیبان پایه مناسب برای نصب باند در طول سازه وجود دارد؟ آیا ستون های باربر یا سایر ویژگی های غیر متحرک فضا وجود دارد که دامنه حرکتی را که برای نصب جرثقیل شما در دسترس است محدود کند؟

با توجه به این ملاحظات، این در واقع یک مزیت است که جرثقیل سقفی معمولاً خریدهای خارج از قفسه نیستند. در بیشتر موارد، هر جرثقیل فروخته شده برای مصارف صنعتی به دقت مهندسی شده است تا با محیط و کاربرد مورد نظر مطابقت داشته باشد. بنابراین، در تهیه جرثقیل که نیازهای شما را برآورده می کند، انعطاف زیادی خواهید داشت. کمک متخصص در دسترس است، و باید در اولین مرحله ممکن در پروژه آورده شود.

برای اطلاع از قیمت جرثقیل با بازرگانی ایران وایر صنعت تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟