ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

پولیفت (تیفور سیم بکسلی) و کاربرد آن در صنعت

پولیفت (تیفور سیم بکسلی) و کاربرد آن در صنعت

پولیفت که به آن تیفور سیم بکسلی نیز گفته می شود، برای جابه جایی اجسام در راستای عمودی و دلخواه به کار می‌رود. از این ابزار در جابجایی های بزرگ نیز استفاده می کنند. جالب است بدانید که تیفور سیم بکسلی‌ها را می‌توان بر اساس طراحی و وزن کمی که دارند در هر شرایطی به کار برد.

پلیفت ها در وزن های مختلفی شامل ۸۰۰ کیلوگرم، ۶/۱ تن، ۲/۳ تن، ۳/۶ تن و سایر وزن ها وجود دارند. بهتر است به منظور نگهداری بیشتر و افزایش طول عمل بولیفت، قسمت های دارای اصطکاک و سیم بوکسل را روغن کاری کنید.

با این حال تیفور یا پولیفت به طور کلی همیشه ثابت است. تنها بار در حال حمل تحرک دارد. خوب است بدانید که تیفور به تنهایی وزن نسبتا سبکی دارد؛ ولی با قرار گرفتن در ارتفاع مناسب، روش استفاده آسان تری را از خود نشان می دهد. با این حال، کارایی انواع تیفور متفاوت است. به همین دلیل وزن و ارتفاع قرار گیری آنها نیز متفاوت خواهند بود.

اجزای اصلی پولیفت

  • بدنه تیفور
  • چرخ دنده و ضامن
  • دسته متحرک
  • فنر گیربکس
  • دو قلاب
  • زنجیر متحرک و محافظ زنجیر
  • قرقره آویز

کاربرد پولیفت در صنعت چیست؟

پولیفت‌ها از دو نوع قلاب تشکیل شده اند. یکی از قلاب ها ثابت و دیگری متحرک می باشد. قلاب ثابت به طور معمول به بخش سنگین تر و محکم تر، مانند دیوار و سقف، متصل می شود. پلیفت همچنین دارای یک اهرم متحرک نیز هست. این اهرم به صورت رفت و برگشتی عمل می‌کنند. وظیفه این اهرم، چرخاندن زنجیر است. در نهایت این سازکار منجر به کشیده شدن زنجیر می‌شود. این عمل علت اصلی جابه جایی بار در پولیفت است؛ که با کمک آن بار متصل به قلاب متحرک به سمت تیفور کشیده خواهد شد.

پولیفت زنجیری (همچنین به عنوان لیفتینگ زنجیری یا لیفتینگ چرخی نیز شناخته می‌شود) یک دستگاه هیجان انگیز و کارآمد است که در صنعت و بسیاری از کاربردها استفاده می‌شود. این دستگاه از یک زنجیر قوی و مقاوم تشکیل شده است که از طریق چرخ‌ها و قوس‌ها به یک سیستم موتوری پیوند داده شده است و قادر به جابه‌جایی بارهای سنگین است.

کاربردهای پولیفت زنجیری در صنعت

کاربردهای اصلی پولیفت زنجیری در صنعت عبارتند از:

حمل و جابه‌جایی بارها: پولیفت زنجیری برای حمل و جابه‌جایی بارهای سنگین و یا بارهایی که نیاز به بالابری دقیق دارند، مانند تجهیزات صنعتی، مواد ساختمانی، قطعات خودرو، کانتینرها و موارد دیگر استفاده می‌شود. این دستگاه قدرت بالابری بالا و کنترل دقیق بار را فراهم می‌کند.
کاربرد در ساختمان‌ها و صنعت ساخت و ساز: پولیفت زنجیری برای جابه‌جایی قطعات سنگین در ساخت و ساز ساختمان‌ها، نصب سیستم‌های تهویه مطبوع، نصب تاسیسات برقی و لوله‌کشی، و نصب سیستم‌های حفاظتی و ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد در صنعت نفت و گاز: پولیفت زنجیری در صنعت نفت و گاز برای جابه‌جایی تجهیزات سنگین مانند لوله‌ها، تجهیزات حفاری، کابل‌های برقی و دیگر تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عنوان یکی از ابزارهای کمکی در حوزه حمل و نقل و لجستیک به کار می‌رود. برای بارگیری و تخلیه بارها از وسایل نقلیه مانند کامیون‌ها، کامیونت‌ها، کشتی‌ها و هواپیماها استفاده می‌شود. پولیفت زنجیری به عنوان یک راه حل کارآمد برای جابه‌جایی بارهای سنگین و حجیم در محیط‌های مختلف از جمله بنادر، انبارها، سایت‌های ساخت و ساز و پروژه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

کاربرد در صنعت دریایی: پولیفت زنجیری در صنعت دریایی برای بارگیری و تخلیه بارها از کشتی‌ها و بواری تجاری استفاده می‌شود. این دستگاه برای جابه‌جایی کانتینرها، بارهای سنگین، و مواد دیگر به کار می‌رود و در عملیات بارگیری و تخلیه در بنادر جهت افزایش کارایی و سرعت عملیات به کار می‌رود.
کاربرد در صنعت خودروسازی: پولیفت زنجیری در صنعت خودروسازی برای جابه‌جایی قطعات خودرویی سنگین مانند موتورها، گیربکس‌ها، بدنه خودرو و قطعات دیگر استفاده می‌شود. این دستگاه به عنوان یک ابزار کارآمد برای ترخیص، جابه‌جایی و ترتیب دادن قطعات خودرویی به کار می‌رود.
کاربرد در صنعت معدن: پولیفت زنجیری برای جابه‌جایی مواد معدنی سنگین مانند کانه‌ها، سنگ‌ها، و تجهیزات معدنی در عملیات استخراج و حمل‌ونقل در معادن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد در صنعت آهن و فولاد: پولیفت زنجیری در صنعت آهن و فولاد برای جابه‌جایی و حمل بارهای سنگین و گران قیمتی مانند قطعات فلزی، بلوک‌های بزرگ فولادی، و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود. این دستگاه به عنوان یک ابزار قدرتمند و ایمن برای جابه‌جایی بارها در محیط‌های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد در صنعت نفت و گاز: پولیفت زنجیری در صنعت نفت و گاز به عنوان یک وسیله حمل و جابه‌جایی بارهای سنگین مانند لوله‌ها، تجهیزات نفتی و گازی، و سازه‌های بزرگ به کار می‌رود. این دستگاه به عنوان یک راه حل ایمن و کارآمد برای جابه‌جایی بارها در محیط‌های پرخطر نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کاربرد در صنعت ساختمانی: پولیفت زنجیری در صنعت ساختمانی برای جابه‌جایی و حمل بارهای سنگین مانند سقف‌ها، بلوک‌های بتنی، ستون‌ها و تجهیزات ساختمانی استفاده می‌شود. این دستگاه به عنوان یک ابزار کارآمد برای ترتیب دادن و حمل بارهای سنگین در محل‌های ساختمانی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی، پولیفت زنجیری به عنوان یک ابزار کارآمد و قدرتمند در صنعت به منظور جابه‌جایی و حمل بارهای سنگین و حجیم استفاده می‌شود و در بسیاری از صنایع از جمله حمل و نقل، دریایی، خودروسازی، معدن، آهن و فولاد، نفت و گاز، و ساختمانی کاربرد دارد.

 سخن پایانی

پولیفت ابزاری است که جهت جابجایی بارهای معمولا سنگین وزن به کار می‌رود.  در پولیفت، با کمک سیم بکسل و دو قلاب آن، می‌توان بارهایی با وزن بسیار زیاد تا اندازه فیل را جابه جا کرد. این ابزار تا تقریباٌ بدون محدودیت در وزن و اندازه است. فرایند جابه جایی به این گونه است؛ که با جمع شدن سیم بکسل، این دستگاه قادر به حمل بار خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟