ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

جرثقیل و بالابر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

جرثقیل و بالابر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

جرثقیل چیست

جرثقیل و بالابر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ ممکن است این سوالی باشد که به ذهن شما عزیزان خطور کند. قبل از هر چی بهتر است با جرثقیل، بالابر و نحوه عملکرد هر یک آشنا شوید تا بتوانید تفاوت های آن ها را درک کنید. پس با ما همراه باشید.

جرثقیل چیست؟

جرثقیل ماشین پیچیده ای است که بارهای سنگین یا حجیم را بلند، پایین و جابجا می کند. جرثقیل ها مجهز به قطعاتی هستند که تحرک چند جهته جرثقیل را فراهم می کند. ترکیبی از حرکت های بالابر، واگن برقی و پل، پوشش کامل کف کارخانه شما را فراهم می کند.

جرثقیل چیست

بالابر چیست؟

بالابر ماشینی است که یک کار واحد را به خوبی انجام می دهد: بلند کردن و پایین آوردن بار در یک صفحه عمودی (شکل 1، حرکت 3).

بالابرها روی تیر افقی اولیه جرثقیل قرار دارند که تیر پل نامیده می شود. بالابر، هنگامی که به چرخ دستی متصل می شود (شکل 1، حرکت 2).

در طول تیر پل به جلو و عقب حرکت می کند. بالابرهای زنجیره ای در بلند کردن بارهای زیر 5 تن با نیاز به تعمیر و نگهداری کمی عالی هستند، در حالی که بالابرهای سیم طناب انتخاب بهینه برای 5 تن و بالاتر هستند. بالابرهای تک شیار از یک تکه طناب بر روی درام طناب استفاده می کنند، در حالی که بالابرهای دو جداره از طریق استفاده از دو طناب بر روی یک درام، بالابر عمودی واقعی را فراهم می کنند. با درام های طناب با قطر بیشتر، حداقل رانش قلاب، یا حرکت جانبی قلاب، روی یک بالابر تک شیار قابل دستیابی است.

ترولی چیست؟

چرخ دستی مکانیزمی است که جرثقیل را در امتداد تیر پل جرثقیل به حرکت در می آورد. بالابر به صورت افقی در امتداد بالا یا زیر تیر پل حرکت داده می شود تا آن را در بالای بار قرار دهد (شکل 1، حرکت 2). سه نوع چرخ دستی وجود دارد: ترولی کم سر، سر معمولی و چرخ دستی دوبل.

ترولی چیست

پل چیست؟

جرثقیل ها برای انتقال پل (بالابر، ترالی و تیرهای تیر) در امتداد ریل باند به کامیون های انتهایی متکی هستند (شکل 1، حرکت 1). حرکت پل، پایه سوم حرکت چند جهته را به جرثقیل اضافه می کند و پوشش کامل قلاب را در محدوده ساختمان شما می دهد.

برق رسانی جرثقیل: جرثقیل چگونه کار می کند؟

فستون سیم کشی و سیستم پشتیبانی است که برق را به واگن برقی و بالابر روی پل می رساند. نیرو از شینه باند جمع آوری می شود. و به پانل پل اصلی منتقل می شود، که تمام وسایل الکترونیکی جرثقیل را تغذیه می کند. از آنجا، کابل‌های فستون برق را به پانل بالابر و درایوهای پل می‌رسانند که بالابر، ترالی و درایو پل را اجرا می‌کنند. برای حداکثر بهره وری و ایمنی، اکثر اپراتورها برای کنترل حرکت جرثقیل به یک آویز یا رادیو متکی هستند.

برق رسانی جرثقیل

سفارشی سازی: چگونه اجزای جرثقیل مناسب را انتخاب می کنید؟

از بسته کلی جرثقیل گرفته تا اجزای جداگانه، تجهیزاتی که انتخاب می کنید باید با طرح ساختمان منحصر به فرد شما سازگار باشد. برای استفاده حداکثری از ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی، درک شرایط اندازه‌گیری پشت قطعات مجزای جرثقیل مفید است.

دهانه: فاصله بین نقطه مرکزی تیرهای باند، دهانه یا عرض کل جرثقیل را به شما می گوید.

گیج چرخ دستی: در جرثقیل دو تیر، ابعاد گیج ترولی فاصله از مرکز یک ریل واگن برقی تا مرکز ریل واگن برقی دیگر است.

فضای سر: فاصله اندازه گیری شده بین زین قلاب و پایین چرخ های چرخ دستی هنگامی که قلاب تا حد بالایی آن بالا می رود، فضای سر نامیده می شود. بالابرهای با ارتفاع کم، مانند بالابر SX با ارتفاع کم، حداکثر کارایی فضا را در صورت وجود فاصله بلند کردن محدود فراهم می کنند.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد، اگر تمایل دارید با این محصول بیشتر آشنا شوید، می توانید مقاله *انواع جرثقیل و قطعات آن را بشناسید* را مطالعه فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟