ایران وایر

وارد کننده انواع سیم بکسل جرثقیل برقی  جرثقیل دستی پولیفت زنجیر اتصالات لوازم بارگیری و باربرداری

بازرگانی ایران وایر

شرکت ابزار فیدار ایرانیان پارسا
شماره ثبت : 586504

راهنمای انتخاب سیم بکسل جرثقیل و آسانسور

راهنمای انتخاب سیم بکسل جرثقیل و آسانسور

راهنمای انتخاب سیم بکسل جرثقیل و آسانسور

در این مقاله قصد داریم درخصوص انتخاب سیم بکسل مناسب کار شما توضیحاتی ارائه دهیم و در اصل عوامل مهم در انتخاب سیم بکسل جرثقیل و آسانسور مناسب را شرح دهیم.

چه عواملی در انتخاب سیم بکسل جرثقیل اهمیت دارند؟

برخی عواملی وجود دارند که سبب تنوع ساختاری سیم بکسل جرثقیل ها می شوند. برای این که ایمنی افراد و عملیات حفظ گردد، لازم است نسبت به انتخاب سیم بکسلی اقدام کنیم که مناسب شرایط و شاخص های مختلف کار هستند. یکی از مهم ترین عواملی که باید در انتخاب سیم بکسل ها به آن اهمیت دهید، مقاومت آن در برابر سایش و  مقاومت آن در برابر خستگی و خمش میباشد؛

سیم بکسلی بهتر است که بتواند در زمان بیشتری عملیات باربرداری را تحمل کند و دچار ساییدگی نشود. توجه داشته باشید که اهمیت سیم بکسل ها برای پروژه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد؛ سعی کنید هرگز از سیم بکسل های ارزان قیمت برای پروژه های عملیاتی استفاده نکنید.

استحکام و مقاومت در مقابل خستگی خمشی سیم بکسل

در مقاله قبل توضیحاتی در خصوص بخش های اصلی در سیم بکسل ارائه شد. در این مطلب به استحکام و مقاومت آنها خواهیم پرداخت. یکی از عوامل مهم در انتخاب سیم بکسل مناسب، مقاومت آن در برابر خستگی و خمش است؛ برای درک بهتر این موضوع، می بایست شکستن سیم های مفتول در اثر خم و راست شدن زیاد را در نظر بگیرید؛ این فلزها در اثر خم و راست شدن زیاد دچار خستگی شده و می شکنند؛ در اثر کششی که جسم متحرک بر جسم ثابت وارد می کند تا آن را به واسطهسیم بکسل جابجا کند، جهت آن در طی مسیر تغییر می کند و در نتیجه مشابه همان اتفاقی که برای سیم های مفتول می افتد در این جا نیز برای سیم بکسل اتفاق می افتد؛ در نتیجه سیم بکسل نیز در نتیجه خمش زیاد خسته شده و مقاومت خود را از دست می دهد.

سیم بکسل ها دارای سطوح مقاومت مختلفی در برابر خستگی هستند. برخی از سیم بکسل ها نیز دارای یک لایه پلاستیکی بین مغزی و استرندهای خارجی هستند که این عامل سبب مقاومت بیشتر سیم بکسل در برابر خستگی خمشی و خستگی کششی می گردد. در واقع هر چه تعداد مفتول های یک استرند بیشتر باشد پایداری آن سیم بکسل در برابر نیروهای خمشی نیز بیشتر است. هر چه میزان خم شدن بیشتر باشد، خستگی بیشتر و سریع تر اتفاق می افتد.

ویژگی سیم بکسل آسانسوری

توجه داشته باشید که هر چه قطر سیم ها بیشتر و تعداد آن ها کمتر باشد، مقاومت سایشی آن زیاد و انعطاف آن کمتر است ولی هرچه قطر سیم ها کم تر باشد، انعطاف آن ها زیادتر و مقاومت فرسودگی آن افزایش می یابد.

سیم بکسل های آسانسوری، برای آسانسورها استفاده می شوند و دارای مغزی الیافی سخت هستند. تولید و عرضه این سیم بکسل ها بیشتر با تاب راست گرد معمولی یا راست گرد لنگ است.  برای این که کیفیت یک سیم بکسل آسانسور را بررسی کنید، باید آن را خم کرده و سپس رها کنید؛ اگر سیم بکسل به سرعت به حالت اولیه برگشت، کیفیت آن خوب است اما اگر سریعا به حالت اول برنگشت و فرم آن تغییر کرد، کیفیت مطلوبی را ندارد. مغزی کنفی سیم بکسل نیز باید از استرندها بیرون نزده باشد و دقیقا در مرکز سیم بکسل باشد. همچنین برای سایز درام آسانسور در صورتی که سایز مناسبی برای درام استفاده نشود سیم بکسل در زمان سریع تری برای سیم بکسل مشکل ایجاد می گردد.

سیم بکسل آسانسوری که از کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتری در برابر خستگی های خمشی و کششی دارد می تواند طول عمر بیشتری را ایجاد کند و ضمن کاهش هزینه نگه داری، امنیت بهتری را برای شما فراهم سازد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟