ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

برای انتخاب وینچ مناسب چه باید کرد؟

برای انتخاب وینچ مناسب چه باید کرد؟

راهنمای جامع انتخاب وینچ

در هنگام استفاده از وینچ، نیروهای زیاد ایجاد شده خطرات احتمالی ایمنی را ایجاد می کند، باید به فرآیند انتخاب وینچ دقت شود. ایمنی باید دغدغه اصلی باشد و به سوالاتی مانند ویژگی های وینچ برای برنامه، سطح تجربه کاربر و شرایط محیطی سخت همه باید پاسخ داده شود. به طور دقیق تر، اولین سوال مهم باید این باشد که آیا برنامه به ویژگی چرخش آزاد نیاز دارد؟

برای انتخاب وینچ مناسب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

توانایی بیرون کشیدن کابل آزادانه از درام برای اتصال آن به بار در وینچ های کششی از نوع دستی وجود دارد در غیر این صورت از وینچ نوع قفل کننده خود وینچ ترمز یا وینچ دنده کرم باید استفاده شود.

به طور کلی وینچ های کششی از نوع دستی برای بلند کردن برنامه ها توصیه نمی شود، استفاده از آنها باید محدود به عملیات کششی افقی یا شیب دار باشد که نیاز به ویژگی چرخش آزاد دارد.

تجربه یا مهارت کاربر مورد نظر نیز مهم است. مثل : وینچ های نوع ترمز خودکار یا نوع چرخ دنده معمولا باید برای اجاره تجهیزات انتخاب شوند، حتی اگر فقدان ویژگی چرخ آزاد باعث کندتر شدن دست و پاگیرتر شدن عملیات شود.

این امر به این دلیل است که تجهیزات اجاره ای اغلب توسط اپراتورهای بی تجربه که با استفاده ایمن از محصولات آشنا نیستند مورد استفاده است و وینچ های قفل شونده مهارت لازم برای کارکرد ایمن وینچ را کاهش می دهد.

اگر به احتمال زیاد از وینچ در محیطی سخت استفاده می شود، از جمله مواردی مانند آب نمک، احتمال آسیب وینچ یا احتمال کمی نگهداری یا عدم نگهداری دوره ای باید در در انتخاب وینچ لحاظ شود .

احتمالا یک وینچ با اندازه بزرگتر انتخاب شود، یا محافظ روی محصول با استفاده از وینچ باید برای محافظت از وینچ در برابر آسیب استفاده شود.

گاهی تعیین میزان بار کشیده شده با وینچ دشوار است. همه وینچ های دستی D_L طوری طراحی شده اند که ظرفیت خودرا با نیروی روی دسته در محدوده تقریبی 35 تا 55 پوند بکشد. یعنی که وینچ باید بتواند به راحتی با یک دست چنگ بزند در غیر اینصورت احتمالا بیش از حد بار است.

وینچ های D_L طوری طراحی نشده اند که به عنوان بالابر برای بلند کردن، پشتیبانی یا حمل افراد و یا بارهایی در مناطقی که افراد می توانند باشد استفاده شوند.

وینچ های D_L با استاندارد های با کیفیت بالا ساخته شده اند اما ویژگی های لازم برای مناسب ساختن آنها برای جابه جایی انسان یا برنامه های بالا بر سر بار را شامل نمی شود .

انواع وینچ در بازرگانی ایران وایر صنعت

در بازرگانی ایران وایر صنعت انواع وینچ های زیر برای فروش موجود است که عبارتند از:

وینچ برقی کشنده سیم بکسلی

وینچ ماشینی (آفرود)

وینچ دستی ساده

وینچ دستی کلاچ دار

ضریب بار نورد غلطک

برای محاسبه ظرفیت بار نورد یک وینچ مقدار بار قابل کشش در یک شیب ظرفیت وینچ وینچ را در ضریب نشان داده شده در نمودار ضرب کنید. ضریب ضرب نشان داده شده شامل 10%  ضریب اصطحکاک نورد است.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم توضیحات مختصری در خصوص راهنمای انتخاب وینچ خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. مخاطبین گرامی می توانید در صورت هر گونه سوال با همکاران ما در واحد فروش بازرگانی ایران وایر صنعت با شماره 02166345188 – 02166345120 تماس بگیرید. همکاران ما راهنمایی های لازم در این خصوص را خدمت شما عزیزان ارائه خواهند داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟