ایران وایر

وارد کننده انواع سیم بکسل جرثقیل برقی  جرثقیل دستی پولیفت زنجیر اتصالات لوازم بارگیری و باربرداری

بازرگانی ایران وایر

شرکت ابزار فیدار ایرانیان پارسا
شماره ثبت : 586504

سیم بکسل آسانسور و انواع آن

سیم بکسل آسانسور و انواع آن

سیم بکسل آسانسور و انواع آن

سیم بکسل آسانسور در واقع به نوعی از طناب فلزی گفته می شود که از آن به منظور اتصالات بخش های مختلف استفاده می کنند. توجه داشته باشید که این طناب  نقش لیفت کننده دارد، به بیان ساده تر برای کشیدن اجسام به کار گرفته می شود. این سیم ها علاوه بر استفاده در صنعت آسانسور در دیگر صنایع نیز کاربرد دارند. متناسب با محل مورد استفاده در ابعاد و با مشخصات و متریال مختص به همان کار ساخته و بهره برداری می گردد. در ادامه به معرفی بیشتر درباره این سیم های پرکاربرد می پردازیم. چرا که یکی از بخش های مهم و کارآمد در آسانسورها و بالابرها محسوب می شود.

ویژگی های سیم بکسل آسانسور

این نوع سیم ها که از مغزی الیافی از نوع کنف ساخته می شوند، دارای ساختاری 8 استرندی می باشند. البته از الیاف های مصنوعی نیز گاهی در ساخت آن ها استفاده می شود. چرا که انعطاف، استحکام و مقاومت بالا از جمله مهم ترین شاخصه های این نوع سیم می باشد. انوع سیم بکسل در ابعاد 8، 10، 11 و 12 میلی متری تولید می شوند. که به شکل گالوانیزه و یا روغن های تیزه رنگ می باشند.

سیم های مورد استفاده بر روی گاورنر آسانسور، به طور میانگین از نوع استرند 19 مفتوله هستند. همچنین در برخی موارد از سیم های 7 مفتوله نیز استفاده می شود. که با توجه به نیروی کششی پایین، اما از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است.

انواع سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل کششی

یکی از انواع این نوع سیم، مدل کششی است. این مدل در قسمت هایی که علاوه بر استحکام و نیرو، به انعطاف نیز نیاز باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

سیم بکسل کششی با نیروی بالا

در ساختمان هایی تجاری، اداری و… که اهمیت سرعت بسیار مهم بوده و برخی از آن ها تعداد طبقات زیادی نیز دارند، از نوع کششی با نیروی بالا استفاده می شود. چرا که این نوع سیم های بکسل مناسب برای ارتفاع بلند و سرعت حرکت زیاد هستند. همچنین اگر اصطکاک و سایش نیز بالا باشد، باز هم این نوع سیم کاربردی است.

سیم بکسل آهنی

از مدل آهنی به دلیل ویژگی های مختلفی که دارد، می توان در اکثر ساختمان ها و آسانسورها استفاده نمود. در صورتی که کارشناس مربوطه تاییدیه لازم را برای استفاده از آن صادر نماید، می توان از نوع آهنی نیز بهره برد.

 بافت سیم بکسل های موجود در آسانسور

سیم بکسل ها متناسب با نوعشان که سفارش داده می شود، در ابعاد مختلفی برش می خورند. سپس ابتدای هر یک از آن ها را باز کرده و با دمگیر می بندند. سپس سر سیم ها را با استفاده از ابزاری همچون چکش، گاز انبر و سمباده به صورت حلقه ای در سیم اصلی قرتار می دهند. در مجموع هر یک از سیم ها تا سه بار باید بافته شود.

میزان بافت سیمهایی که قرار است بار بلند کنند نباید از حدود 25 برابر قطر خود کم تر باشد. به طور مثال اگر قطر سیم بکسل آسانسور 15 میلی متر بود، باید میزان طول بافت آن حدود 300 تا 375 میلی متر باشد. همچنین از قسمت گلوی سیم تا آخرین بخش از نقطه بافت کم تر از نیم متر باشد. بلکه باید 75 سانتی متر میزان طول بافت بوده و قطر آن نیز از 27 میلی متر بیشتر باشد.

کاربرد و موارد استفاده

این ابزار در بخش های مختلفی کاربرد دارد و یکی از بخش های مهم آسانسور را نیز تشکیل می دهد. اما در کنار اهمیت آن در حمل و جا به جایی، امکان تعیین میزان درجه سختی آن نیز وجود دارد. همچنین یکی از مهم ترین ویژگی های سیم بکسل آسانسور این است که اگر قسمتی از آن دچار مشکل شود، سایر بخش مختل نمی شود. و تنها همان قسمت دچار نقص شده باید تعمیر شود. ضمن اینکه میزان درجه استهلاک موجود در آن ها نیز قابلیت تعیین داشته، که در صورت خمیدگی و فرسایش نیز قابل تعمیر و تعویض می باشد.

ایران وایر ارائه کننده انواع سیم بکسل آسانسوری می باشد انواع محصولاتی که در این زمینه عرضه می شوند شامل محصولات زیر است:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟