ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

سیم بکسل حفاری و ویژگی های آن را بشناسید!

سیم بکسل حفاری و ویژگی های آن را بشناسید!

سیم بکسل حفاری FC + 6X19

سیم بکسل حفاری نوع دیگری از سیم بکسل است که کاربردی ویژه دارد. ب بیان دیگر سیم بکسل استفاده شده در حفاری معمولا با ساختار سیل و مغزی سیسال و چپ گرد هستند. این سیم بکسل‌ها معمولا مقاومت بالایی در برابر سایش و حرارت دارند و در برابر ضربه‌های دستگاه حفاری میلی به از هم باز شدن ندارند. با توجه به حساسیت کار حفاری از سیم بکسل‌های حفاری در این زمینه ها استفاده می‌کنند که ساختارهای معمول مورد استفاده در کار حفاری معمولا ۶x۱۹ و ۶x۳۷ می‌باشند.
سیم بکسل های استفاده شده در این صنایع مقاومت کششی بسیار بالایی دارند. این در حالی است که با توجه به مغزی فولادی و سایش بالای بین لایه‌ها معمولا طول عمر متوسطی دارند. در برخی از کاربردها برای بالا بردن مقاومت سایشی آنها از ساختارهای کمپکت و گاهی سیم بکسل‌های الترالود که در بین لایه‌های مختلف سیم بکسل پلاستیک قرار دارد استفاده می‌شود.

سیم بکسل‌هایی که برای جابه‌جاکردن بار استفاده می‌شوند از دو دیدگاه مورد انتخاب قرار می‌گیرند:
یکی اینکه نسبت به طول باری که می‌خواهیم جابه‌جا کنیم، طول سیم بکسل انتخاب می‌کنیم و دوم اینکه نسبت به وزن باری که می‌خواهیم جابه‌جا کنیم، طول سیم بکسل را از نظر ظرفیت انتخاب می‌کنیم.
در کل طول سیم بکسل جابه‌جاکننده بار را باید طوری انتخاب کنیم که زاویه دو حلقه و یا چهار حلقه سیم که در زیرشاخه قلاب جرثقیل قرار دارد از ۹۰درجه بیشتر نشود چون وزن بار در صورتی بین دو رشته سیم بکسل یا چهار رشته سیم بکسل تقسیم می‌شود که زاویه سیم بکسل در زیر قلاب جرثقیل از ۹۰درجه کمتر باشد. اگر در زمان بستن باری زاویه سیم بکسل در زیر قلاب جرثقیل از ۹۰درجه بیشتر شود باید از سیم بکسلی استفاده کنیم که هر کدام از سیم بکسل‌ها به تنهایی قدرت تحمل تمام بار را داشته باشند.

انواع بافت سیم بکسل

بافت Seale سیل: در نوع بافت سیل، تعداد مفتول‌هایی که دور مفتول اصلی قرار گرفته‌اند با هم مساوی هستند و همه این‌ها رشته طناب اصلی را تشكیل می‌دهند. در این نوع بافت قطر مفتول‌های درونی كمتر از قطر مفتول‌های بیرونی است ولی در هر ردیف بافت قطر کلیه مفتول‌ها یکسان است. در این نوع طناب‌ها چون مفتول‌های بیرونی ضخیم هستند دارای مقاومت سایشی بالایی هستند.

بافت Warrington وارینگتون: در نوع بافت وارینگتون در ردیف بیرونی مفتول‌های نازک و ضخیم بصورت یک در میان هستند، چون مفتول‌های نازک و ضخیم در ردیف بیرونی تركیبی هستند، طناب‌های با بافت وارینگتون انعطاف بیشتری دارند نسبت به طناب‌های سیل.

بافت Filler فیلر: در نوع بافت فیلر مفتول‌ها در همه ردیف‌ها از نظر قطر مساوی هستند، در فضای خالی مفتول‌های نازکی بین مفتول‌های ردیف بیرونی و ردیف درونی قرار می‌گیرند که فیلر نامگذاری شده‌اند. طناب‌های فیلر سطح فلزی بیشتری دارند و هم از قابلیت انعطاف و هم مقاومت سایشی بالاتری برخوردارند.

بافت Standard استاندارد: در نوع بافت استاندارد، مفتول‌های تشکیل‌دهنده هر رشته از نظر قطر یکسان هستند، طناب‌های با این نوع بافت چون انعطاف بالاتری دارند دارای کاربردهای متنوع‌تری در صنعت هستند.

قیمت سیم بکسل حفاری

توجه داشته باشید قیمت سیم بکسل با توجه به مقدار خرید متراژ شما متفاوت خواهد بود و حداقل قیمت و حداکثر قیمت برای شما متغیر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟