ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

سیم بکسل روکش دار، اجزا، کاربرد و موارد استفاده آن

سیم بکسل روکش دار، اجزا، کاربرد و موارد استفاده آن

سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار یکی از رایج ترین انواع سیم بکسل است که با توجه به نوع، طول عمر، ضخامت، جنس، بافت و دیگر ویژگی‌های آن از کاربردهای مختلفی دارد. در این نوع سیم ها از روکش نایلونی، پلی ‌پروپیلن یا پی ‌وی ‌سی استفاده شده است که کاربردهای متفاوتی نیز دارند. علت استفاده از روکش در این نوع سیم بکسل ها، محافظت از سیم در برابر ساییدگی، رطوبت، خراش و سایر عوامل تخریبی است. استفاده از این سیم ها در بسیاری از زمینه ها امری ضروری و بدون جایگزین بوده و در ادامه این بخش قصد داریم به طور گسترده تر به معرفی آنها بپردازیم.

معرفی سیم بکسل روکش دار

این نوع سیم بکسل ها از بهترین آلیاژها و مواد خام ساخته شده و معمولاً جنس آنها از گالوانیزه است. این سیم بکسل ها دارای روکش پی وی سی که طول عمر این سیم بکسل را چندین برابر خواهد کرد معمولاً روکش ها از جنس پی وی سی یا پلی اتیلن است که هر دام در شرایط خاصی کاربرد دارند. تمامی این عوامل عمر طولانی این سیم‌بکسل را بیشتر خواهد کرد و می‌توان اطمینان داشت که برای مدت طولانی بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی کار خواهد کرد و شما لازم به پرداخت هزینه اضافی برای خرید دوباره سیم بکسل نخواهید شد.

مغزی این سیم بکسل WSC با کنف است که در مورد سیم بکسل های با قطر کمتر از ۱۰ میلی متر مغزی فولادی معمولاً یک رشته مفتول فولادی (WSC) خواهد بود. این ویژگی‌های سیم بکسل روکش دار است که کاربرد آن‌ها را مشخص می‌کند، ولی به‌طورکلی کار آیی سیم بکسل های روکش دار را از روی، طول سیم، جنس مغزی، بافت و ضخامت آن تقسیم‌بندی می‌کنند. معمولاً ضخامت سیم بکسل های روکش دار موجود در بازار بین 1.5 تا 3 میلی‌متر بوده و ساختار سیم بکسل روکش دار پی‌ وی ‌سی ۱۹×۶ به صورت سه لایه است.

بخش های اصلی تشکیل دهنده سیم بکسل ها

یک سیم بکسل استاندارد از بخش های مختلفی چون مفتول، مغزی و استرند تشکیل شده است. مغزی سیم بکسل بخش اصلی و مرکزی این سیم ها را تشکیل می دهد که با عنوان هسته سیم بکسل نیز شناخته می شود. استرند نیز بخش مهم دیگری از این سیم ها بوده که به حالت مارپیچ ساخته شده و به دور مغزی پیچیده می شود. استرندها خود از بخش دیگری به نام مفتول ساخته می شوند و از جمله رایج ترین مفتول های بکار رفته در سیم بکسل ها می توان به مفتول های آهنی، برنزی، فولادی و غیره اشاره کرد.

سایز های سیم بکسل روکش دار

این نوع سیم بکسل ها در انواع و سایزهای مختلفی تولید و در اختیار خریداران قرار می گیرد. فرایند تولید این سیم ها بسیار ساده و سریع بوده و همین امر نیز سبب می شود که از تنوع سایز زیادی برخوردار باشند. لازم به ذکر است که در تولید سایزهای مختلف این سیم ها از سیم بکسل فولادی 7 استرندی به عنوان مغزی و روکش های پلاستیکی استفاده می شود. از جمله رایج ترین سایزهای سیم بکسل روکش دار می توان به سیم بکسل های 2، 3، 4، 5 و 6 میلیمتری اشاره کرد که سایزهای 4، 5 و 6 میلیمتری آنها از کاربرد بیشتری برخوردار هستند. در ساخت سیم بکسل های سایز 5 و 6 به ترتیب از مغزی هایی با قطر 4 و 5 میلیمتر استفاده شده است.

نحوه خرید و قیمت سیم بکسل روکش دار

قبل از خرید سیم بکسل روکش دار لازم است به یک سری نکات توجه شود، چرا که عدم آگاهی از کاربرد سیم بکسل های مختلف می تواند خسارت های ناخواسته و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال نباید از یک سیم بکسل که مخصوص جابجایی و بلند کردن بار است برای بالا بردن آسانسورها بکار برد. دلیل آن نیز مقاومت های متفاوتی است که در طراحی این نوع سیم بکسل ها در نظر گرفته شده است. از دیگر فاکتورهایی که در هنگام خرید سیم بکسل روکش دار لازم است بدان توجه شود مدل سیم بکسل و سایز آن است که هم می تواند بر کیفیت کاری شما تأثیر بگذارد و هم از نظر قیمت نیز می تواند متفاوت باشد.

به‌طورکلی در بازار ایران سیم بکسل های روکش دار با بافت 12*6، 7*7 و 19*6 جز پرفروش‌ترین سیم بکسل های روکش دار هستند. البته سیم بکسل های روکش دار دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که بسته به نیاز خودتان می‌توانید خریداری نمایید. فروشنده ها نیز می توانند بر قیمت تمام شده این محصولات تاثیرگذار باشند؛ لذا اگر به دنبال خرید یک سیم بکسل با کیفیت و به صرفه هستید، بازرگانی ایران وایر صنعت به عنوان یکی از فعالین در زمینه سیم بکس روکش دار در ایران، آماده ارائه بهترین سیم بکس های روکش دار به شما عزیزان است. پس همین ‌الان سفارش خود را با خیالی آسوده ثبت کنید و از انتخاب بهترین و با کیفیت محصول مطمئن باشید.

سوالات متداول:

1 . آیا سیم بکس های روکش دار مقاومت کافی در برابر زنگ زدگی و عوامل محیطی را دارند؟

بله – زیرا داخل و خارج سیم بکسل روکش دار بطور کامل روغن کاری شده و همین امر نیز باعث مقاوم شدن آنها در برابر زنگ‌ زدگی و عوامل محیطی مخصوصاً رطوبت می‌شود.

2 . آیا سیم بکسل روکش‌ دار در آسانسور با سیم بکسل روکش دار تجهیزات بدنسازی یکی است؟

خیر – زیرا سیم بکسل های روکش دار مورد استفاده در تجهیزات مختلف از جمله آسانسور و وسایل بدنسازی، متناسب با کارایی که دارند از طول، بافت، جنس مغزی و ضخامت مختلفی برخوردار هستند.

3 . کدام بافت سیم بکسل روکش دار ( Seale، Filler و وارینگتون ) همزمان از مقاومت و انعطاف بالایی برخوردار است؟

بافت Filler که با علامت Fi شناخته می شود در عین استحکام و مقاومت بالا از انعطاف پذیری قابل توجهی نیز برخوردار است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟