ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

سیم بکسل نتاب و انواع آن را بشناسید!

سیم بکسل نتاب و انواع آن را بشناسید!

سیم بکسل نتاب

سیم بکسل نتاب یکی از انواع پرکاربرد سیم بکسل صنعتی هستند که از آن ها به وفور در صنعت استفاده می شود. خوب است بدانید این محصول به دلیل نوع ساختاری خاصی که دارا است، در صورتی که تحت بار قرار گیرد، در مقابل پیچش قادر است مقاومت بالایی از خود بروز دهد. به طور کلی موارد استفاده و کاربرد سیم بکسل های نتاب در جرثقیل هایی است که چرخش بار در ارتفاعات سبب عدم تعادل و لنگر می شود. تا چرخش سبب کم شدن ایمنی و بروز مشکلات در جرثقیل در زمان حمل بار نشود. در این مطلب قصد داریم معرفی بیشتری در خصوص این محصول و انواع آن ارائه دهیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دسته بندی سیم بکسل نتاب

اگر بخواهیم طبقه بندی در خصوص این محصولات انجام دهیم، به اختصار به شرح زیر است:

  • تک لا دارای ۳ یا ۴ استرند
  • چند لا دارای ۸ تا ۲۰ استرند

توجه داشته باشید استرندها در هر لایه از این محصولات، بر خلاف جهت به یکدیگر پیچیده می شوند، این ویژگی به افزایش مقاومت این محصولات منجر می شود. خوب است بدانید که ویژگی بالا بودن تراکم لایه های استرندها سبب مقاومت کشی این محصولات شده است. در نتیجه می توان این محصول را به عنوان کاربردی ترین و بهترین نوع سیم بکسل برای حمل در جرثقیل تلقی کرد.

شناخت ساختار سیم بکسل نتاب

در این محصولات مغزی، به دلیل ریز بودن بافت از انعطاف پذیری بالاتری نسبت به دیگر سیم بکسل ها برخوردار است.

مشخصات مکانیکی

شاید تصور کنید که منظور از مشخصات مکانیکی، سایز این محصولات است. در صورتی که این چنین نیست. در حقیقت منظور از این ویژگی کیفیت مواد اولیه مصرفی و ویژگی های های تولید در فراوری فلزات می باشد.

پارامترهای موثر بر مشخصات مکانیکی سیم بکسل نتاب

۱مقاومت کششی

مقاومت کششی یکی از پارامترهای بسیار مهمی است که در تولید سیم بکسل به آن اهمیت می دهند. این پارامتر بر اساس کیفیت مواد آلیاز فولادی سنجیده می شود. مد نظر داشته باشید که مقاومت کششی سیم بکسل نتاب تابع سایز نیست و اصولا ارزیابی آن بر اساس کلاس های ۱۷۷۰ و ۱۹۶۰ با دیمانسیون نیوتن بر میلی متر مربع، انجام می پذیرد.

۲– MBL

این پارامتر بیانگر حداقل نیروی شکست و پارگی این نوع سیم بکسل در مقابل انواع وزن محسوب می شود و معیاری برای سنجش مقدار بار وارد شده بر این محصول است. ضمنا واحد سنجش این ویژگی کیلو نیوتن می باشد.

۳سختی سطحی و مقاومت سایشی:

این پارامتر نیز یکی از عوامل مهم و تاثیر گذاری است که در سیم بکسل بایستی مدنظر قرار دهید. در این محصولات از مفتول های بسیار نازکی استفاده می شود و میزان سختی به طور همزمان با تنسایل افزایش می یابد. ضمن این که به عملیات حرارتی که بر روی مفتول های سیم بکسل انجام می شود نیز وابسته است.

انواع سیم بکسل نتاب را بشناسید

سیم بکسل نتاب ۷×۱۹

 سیم بکسل نتاب ۷×۱۹ را با نام سیم بکسل حفاری نیز می شناسند که علاوه بر کاربرد گسترده ای که دارد، در بازار به وفور یافت می شود. این محصول متشکل از مغزی فولادی ۱۹ استرندی به هم تنیده شده و دارای ۷ مفتول در هر استرند است.
این محصول در دو سایز ۱۶ تا ۲۴ میلی متر ساخته می شود.

سیم بکسل ۷×۳۵ نتاب تاورکرین ها  

 به این محصول سیم بکسل پوست ماری نیز گفته می شود و از یک مغزی از نوع سیم بکسل نتاب ۷×۱۹ تشکیل شده که قسمت خارجی آن بوسیله تعداد زیادی استرندها پوشیده شده است.
از این محصول بیشتر در جرثقیل های بزرگ به منظور انتقال تجهیزات دریایی و نظامی استفاده می شوداین محصول به دو صورت به بازار عرضه می شود. یکی به شکل سیاه و روغن اندود و دیگری به شکل آبکاری سطحی مفتول با عنصر زینک و گالوانیزه.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟