ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

سیم بکسل چیست و چه تفاوتی با سیم کابل دارد؟

سیم بکسل چیست و چه تفاوتی با سیم کابل دارد؟

سیم بکسل

آیا می‌دانید که سیم بکسل ها در دهه ی ۱۸۳۰ برای کاربرد های معدن کاری استفاده میشد؟
امروزه ما میتوانیم از سیم بکسل های فولادی برای کاربرد های مختلف مانند بلند کردن و جابه‌جایی در آسانسورها و جرثقیل ها و انتقال قدرت مکانیکی استفاده کنیم.
تسمه های سیم باری مرکز Us cargo control یک انتخاب عالی برای مشاغل سنگین است زیرا ساخت آنها مقاومت سایشی عالی و مقاومت در برابر حرارت را در شرایط شدید ارائه می‌دهد.
اگرچه این اسلینگ ها برای صنعت بالابر مفید است اما قبل از خرید باید چند مشخصه را بدانید.
سیم بکسل چیست چه ویژگی های مهمی را باید جستجو کرد و چه تفاوتی با سیم کابل دارد؟ این موضوعی است که قصد داریم در این مطلب مورد بحث و بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

سیم بکسل چیست؟

این اسلینگ ها دارای خواص متفاوتی هستند که می‌تواند عملکرد آنها را تعیین کند. سیم بکسل درجایی ساخته می‌شود که یک رشته شامل دو یا چند رشته سیم است که به ترتیب خاص چیده شده و تابیده شده اند سپس رشته های جداگانه به صورت یک مارپیچ در اطراف هسته سیم قرار می‌گیرند. پس از تشکیل سیم ها همه ی آنها باهم جمع می‌شوند تا استحکام و انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنند.
این اسلینگ ها برای بلند کردن، بکسل کردن یا لنگر انداختن بارها خوب عمل می‌کنند. آنها در بافت‌های مختلفی تولید می شوند که رایج ترین آنها ۱۹×۶ ، ۳۶×۶ ، ۳۷×۶ است هنگامی که ۱۹×۶ ، ۳۶×۶ ، ۳۷×۶ را از سایت مشاهده می کنید این اعداد نشان دهنده رشته و تعداد رشته های تابیده شده در اطراف هسته است.
به عنوان مثال ۱۹×۶ نشان می‌دهد که ۱۹ سیم یک رشته را تشکیل می‌دهند و ۶رشته ۱۹عددی در اطراف هسته سیم بکسل پیچیده شده اند.
بطور کلی تعداد کمتری از سیم های بیرونی بزرگ مقاومت به خوردگی بهتری دارند در حالی که تعداد بیشتری از سیم های کوچک سطح انعطاف پذیری و مقاومت بهتری در برابر فشار را فراهم می‌کند.

ساختار و ویژگی‌های سیم بکسل

اصطلاحاتی که ساختار و ویژگی‌های سیم بکسل را تعریف می‌کند هفت ویژگی درمورد سیم وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:
۱_ انواع مختلف اسلینگ سیم بکسل
۲_ طول
۳_ اندازه (قطر)
۴_ جهت و نوع خواب سیم بکسل
۵_ گرید سیم بکسل
۶_ انتهای سیم بکسل
۷_ نوع هسته

 1-انواع مختلف اسلینگ سیم بکسل

انواع مختلفی از اسلینگ  وجود دارد، از یک رشته تا چهار رشته، همچنین سیم های بافته و اسلینگ های داخلی، وقتی به عنوان اسلینگ هایی که در US cargo control هست نگاه می‌کنید مطمئن شوید که چقدر به تنوع و قابلیت نیاز دارید. مثلا، یک سیم بافته شده باعت افزایش انعطاف پذیری و استحکاک برای گرفتن بار روی یک سیم معمولی می‌شوند. افزودن یک رشته سیم اضافی به اسلینگ می‌تواند تنوع و قدرت بیشتری به آن دهد.

۲_ طول

این تعداد کل رشته هایی است که هنگام پیچیدن به اندازه بریده می‌شوند.

۳_  اندازه سیم بکسل

می‌تواند در اینچ یا میلیمتر نمایش داده شود. این اندازه ها معمولا الگوهای رشته های مختلف را نشان می‌دهند که در آن تعداد لایه ها، سیم ها در هر لایه و اندازه همه بر الگوی رشته تاثیر می‌گذارد. سیم بکسل را می‌توان با استفاده از یکی از الگوهای زیر در زیر پا با استفاده از ۲ یا چند الگو ساخت
یک لایه، یک رشته از هفت سیم است این مرکز هسته سیم را دارد و ۶سیم به قطر یکسان در اطراف آن قرار دارد.
سیم پر کننده: دارای ۲لایه سیم یک اندازه در اطراف یک مرکز است که لایه داخلی دارای نصف تعداد سیم به عنوان لایه بیرونی است.
بافت Seale : دارای دولایه سیم در اطراف یک مرکز با تعداد سیم های یکسان در هر لایه است قطر همه ی سیم های هر لایه یکسان است.
بافت وارینگتون: این ساختار دارای دولایه سیم در اطراف یک مرکز با یک قطر سیم در لایه داخلی و دو قطر سیم متناوب بزرگ و کوچک در لایه بیرونی است.
بافت ترکیبی: وقتی یک رشته در یک عملیات واحد با استفاده از دو یا چند مورد از ساختارهای بالا شکل می‌گیرد به عنوان الگوی ترکیبی شناخته می‌شود.

۴_ جهت و نوع خواب سیم بکسل:

نوع بستن به نحوهٔ قرار گیری سیم ها برای ایجاد یک رشته اشاره دارد. نحوه قرارگیری رشته ها در اطراف هسته را نشان می‌دهند که می‌تواند معمولی، بلند یا متناوب باشد. خواب منظم سیمها با محور طناب هم راستا هستند. سیم ها در یک جهت‌ می‌پیچند و رشته ها در جهت مخالف سیم بکسل را ایجاد می‌کند. خواب سیم بکسل معمولی به احتمال کمتری پیچ خورده است و کمتر خورد می‌شود.

خواب سیم بکسل (lang)

این برعکس حالت معمولی است که سیم ها با محور سیم زاویه ایجاد می‌کند. سیم ها و رشته ها در یک جهت مارپیچ می‌شوند و به صورت مورب با حفظ هسته سیم بکسل حرکت می کنند. خواب سیم بکسل(lang) نسبت به خواب سیم بکسل معمولی انعطاف پذیرتر و در برابر سایش مقاوم‌تر است.
تنها نقطه ضعف این نوع سیم  این است که خواب سیم بکسل بیشتر از حالت معمولی می‌پیچد.

خواب سیم بکسل متناوب.

این نوع خواب گاهی به عنوان حالت معکوس شناخته می‌شود. از رشته های متناوب معمولی و رشته های بلند دراز تشکیل شده است. این نوع مهمترین ویژگی هر دو نوع را باهم ترکیب می‌کند. از سیم های خارجی نسبتأ بزرگ برای افزایش مقاومت در برابر سایش استفاده می‌کند.

۵_ گرید سیم بکسل

گرید سیم به معنی درجه فولاد مورد استفاده ی مفتول سیم بکسل است. استحکام فولاد، مقاومت بیشتر این نوع سیم فولادی را محاسبه می‌کند.

۶_ انتهای سیم بکسل

این مدل پوشش محافظتی که روی سیم بکسل اعمال می‌شود اشاره دارد.
سه نوع روکش گالوانیزه، فولادی و روکش ضد زنگ استیل وجود دارد. مواد گالوانیزه مقاومت بیشتری دربرابر خوردگی ایجاد می‌کند و فولاد ضد زنگ دربرابر خوردگی بسیار مقاوم است.

۷_ نوع هسته

نوع هسته مرکز این محصول را تشکیل می‌دهد. سه نوع هسته وجود دارد:
هسته (Fc) ، هسته ی سیم بکسل مستقل (IWRC) ،هسته ی رشته سیم
یک هسته FC می‌تواند از الیاف پلی پروپیلن مصنوعی ساخته شود.
هسته های الیافی کشش بیشتری نسبت به هسته فولادی دارند اما مستعد خورد شدن هستند این نوع برای محیط هایی با گرمای زیاد توصیه نمی‌شود .
یک هسته فولادی می‌تواند یک سیم مستقل یا یک رشته جدا باشد هسته هاي فولادی می‌تواند پشتیبانی کافی را ارائه دهند یا در محیطی که درجه حرارت می‌تواند از حرارت بسیار زیاد فراتر رود.

در صورتی که تمایل دارید با انواع سیم بکسل آشنا شوید، می توانید از منوی محصولات گروه مربوطه را انتخاب نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟