ایران وایر

وارد کننده انواع سیم بکسل جرثقیل برقی  جرثقیل دستی پولیفت زنجیر اتصالات لوازم بارگیری و باربرداری

بازرگانی ایران وایر

شرکت ابزار فیدار ایرانیان پارسا
شماره ثبت : 586504

لیفتراک دستی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

لیفتراک دستی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

لیفتراک دستی یا استاکر دستی

لیفتراک دستی که به آن استاکر هم گفته می شود، یکی از انواع لیفتراک است که از آن در انبارها برای جابجا کردن بار و وسایل دیگر استفاده می شود. البته مد نظر داشته باشید که از آن بیشتر برای حمل و جابجایی بارهای نسبتا سنگین استفاده می شود که انسان به صورت عادی قادر به جابجایی آن نیسا. اما نباید بارهای بسیار سنگین را با آن ها جا به جا کرد زیرا احتمال واژگونی وجود دارد.

کاربرد لیفتراک دستی در چیست؟

از لیفتراک دستی یا استاکر دستی به منظور بالا و پایین بردن بار در ارتفاعات استفاده می شود. خوب است بدانید که جک بالابر این نوع لیفتراک به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کار می کند که می تواند بار و وسایل مورد نظر را در ارتفاعات بارگیری و یا تخلیه نماید. ضمن این که این دستگاه در کارگاه های کوچک، انبارها و محیط های صنعتی به راحتی نیاز افراد در جا به جایی وسایل را برآورده می کند.

به صورت کلی از لیفتراک ها برای بارگیری و یا تخلیه بار ماشین ها و همچنین برای قرار دادن و یا برداشتن وسایل و بار در قفسه فروشگاه ها، کارخانه جات و کارگاه ها استفاده می شود.

همانطور که گفتیم این نوع لیفتراک به صورت دستی و توسط نیروی انسانی کنترل می شود و سیستم عملکرد آن ها بر اساس پمپ هیدرولیک می باشد. البته برای بالا و پایین بردن شاخک های لیفتراک دستی از جک دستی هیدرولیک و برا جلو و عقب بردن آن از نیروی دست استفاده می شود و در نوع نیمه اتوماتیک آن برای بالا و پایین رفت شاخک ها از نیروی برق استفاده می شود و برای جلو و عقب رفتن دستگاه از نیروی دست استفاده می شود. لیفتراک را با نام هایی نظیر جک بالابر، بالابر صنعتی یا استاکر نیز می شناسند.

همچنین میتوان به این اشاره که این نوع از لیفتراک ها یعنی لفتراک دستی (manual forklift) برای کار و استفاده در فضا های نسبتا بسته مناسب باشد و برای حرکت آن نیازی به فشار و زور زیادی نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟