ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

نحوه خرید سیم بکسل و حفظ و نگهداری آن برای کامیون شما

نحوه خرید سیم بکسل و حفظ و نگهداری آن برای کامیون شما

خرید انواع سیم بکسل در صنایع مصرفی

سیم بکسل راه نجات یدک کش شما است. ما به شما کمک می کنیم تا اصطلاحات ، ساختار و رتبه بندی سیم بکسل را درک کنید. ما همچنین در مورد نوع خرید سیم ، نحوه اتصال آن به قلاب بدون از دست دادن ظرفیت بکسل ، نحوه بازرسی و نگهداری ، نحوه جلوگیری از آسیب و نحوه اطلاع از زمان تعویض آن ، به شما توصیه می کنیم. ما همچنین مزایا و معایب سیم مصنوعی در برابر سیم بکسل را ارائه می دهیم.

آیا سیم بکسل همان کابل است؟

“سیم بکسل”، “خط”، “طناب” یا “سیم” تنها راه های صحیح برای اشاره به سیم بکسل هستند ، اما بسیاری از اپراتورهای یدک کش از آن به عنوان کابل یاد می کنند. سیم بکسل کابل نیست. کابل تنها زمانی یک اصطلاح قابل قبول است که به قطعه ای از سیم بستگی دارد که در دو طرف آن خاتمه یافته است. وقتی آن کابل به منبع تغذیه مانند وینچ وصل می شود ، دیگر نمی توان آن را کابل نامید.

ساخت سیم بکسل

مصری ها از اولین کسانی بودند که تارهای مواد گیاهی را با هم پیچیدند و بافته و طناب ایجاد کردند. طناب امروزی از مواد مختلف و با استفاده از روش های مختلف ساخته شده است ، اما اصل اساسی یکسان است: مواد با قطر کوچکتر پیچیده می شوند و رشته ها را تشکیل می دهند. و سپس آن رشته ها برای ایجاد طناب پیچیده می شوند (یا سیم، اگر طناب از فولاد ساخته شده است)

تصاویر زیر سیم بکسل 6 * 19 را نشان می دهد. “19” به تعداد سیمهای با قطر کوچکتر اشاره می کند که به هم پیچیده شده و یک رشته واحد را تشکیل می دهند. “6” به تعداد رشته هایی اشاره می کند که برای ایجاد سیم به هم پیچیده شده اند. وسط طناب، که در هیچ یک از شماره ها وجود ندارد ، “هسته” نامیده می شود.

نمای انتهایی سیم بکسل 6 * 19
نمای انتهایی سیم بکسل 6 * 19

نمای انتهایی سیم بکسل 6 * 19

نمای انتهایی سیم بکسل 6 * 19

طرح سیم بکسل

ممکن است شما اصطلاح “طرح” را زمانی دیده باشید که سازنده نوع سیم مورد استفاده در قطعه ای از تجهیزات خود را مشخص کند Lay(طرح) به جهت چرخش سیم ها در یک رشته (راست یا چپ) و جهت قرارگیری رشته ها در طناب (معمولی یا لانگ) اشاره دارد.

هنگامی که یک طناب را با حالت معمولی بازرسی می کنید ، به نظر می رسد که سیمها مستقیماً از طول طناب عبور می کنند. با قرار گرفتن لنگ، سیم ها در همان جهت رشته ها پیچ می خورند و ظاهر می شود که سیم ها از روی طناب عبور می کنند. طناب معمولی رایج ترین سیم است که امروزه فروخته می شود.

چگونه می توان سیم بکسل خود را کنترل کرد؟

فقط به این دلیل که سیم بکسل شما می گوید برای بار نهایی (UL یا مقاومت شکستن) 39000 پوند تعیین شده است ، به این معنی نیست که می توانید از آن طناب برای کشیدن 39000 پوند استفاده کنید. این به این دلیل است که هر سیم بکسل دارای محدودیت بار کاری (یا WLL) است ، که جرم یا نیروی واقعی محصول است. این حد بار کاری است که نباید از آن تجاوز کنید ، نه حد نهایی بار.

بنابراین چرا تولید کنندگان طناب با دادن WLL روی بسته بندی خود به جای UL زندگی ما را آسان نمی کنند؟ این به این دلیل است که سیم بکسل بسته به نحوه استفاده از آن می تواند وزن های مختلف را تحمل کند. صنایع مختلف WLL های متفاوتی دارند.

حد بار کاری برای صنعت یدک کش و بازیابی ¼ بار نهایی است.

برای تعیین میزان بار کاری هر سیم بکسل کشی شده در بکسل و بازیابی ، از این فرمول استفاده کنید:

بار نهایی / 4 = محدودیت بار کاری

به عنوان مثال ، طناب استاندارد 1/2 اینچی 6 * 19 دارای بار نهایی 26600 پوند است. محدودیت بار کاری برای یدک کش و بازیابی 26،600 تقسیم بر 4 است که 6،650 پوند است.

این رده بندی ها برای عملکرد ایمن تجهیزات مورد استفاده شما باید رعایت شوند. متوجه خواهید شد که اکثر تولیدکنندگان با برچسب های هشداردهنده خود بسیار آزادیخواه هستند تا مسئولیت خود را به حداقل برسانند.

سینتتیک در مقابل سیم بکسل

طناب مصنوعی به دلایل زیادی در صنعت بکسل و بازیابی به یک ابزار محبوب تبدیل شده است. در مقایسه با سیم استاندارد ، رتبه بسیار بالاتری دارد. بسیار سبک تر است و به دلیل اینکه حافظه ندارد ، خطر آسیب ناشی از لانه پرندگان کمتر است.

در چند سال گذشته ، طناب مصنوعی نیز بیشتر در دسترس صنعت ما قرار گرفته است. طیف گسترده ای از توزیع کنندگان با اندازه های معمولی تهیه می شوند.

مانند هر محصول مصنوعی ، طناب مصنوعی بیشتر مستعد آسیب از لبه های تیز است ، اما طناب های مصنوعی ساخته شده از الیاف Dyneema فوق العاده بادوام هستند.

شما قطعاً مبلغی را که می پردازید دریافت می کنید و این طناب گرانتر از سیم معمولی است.

بهترین روش برای اتصال قلاب به سیم

سه متداول ترین پایانی که هنگام اتصال قلاب به سیم بکسل مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: چشم فلاندر با اتصال انگشت شست ، سوکت باز، و گوه و سوکت (بکت). رایج ترین بین تمام خاتمه ها چشم فلاندر با اتصال انگشت است.

در همه موارد بجز سوکت باز (که در تصویر زیر نشان داده شده است) ، هنگامی که پایانه ای به انتهای سیم اضافه می شود ، ظرفیت نامی سیم بکسل کاهش می یابد. وقتی چشم فلاندر با اتصال انگشت به درستی نصب شود ، 90 تا 96 of از ظرفیت نامی طناب را حفظ می کند.

سوکت swage را باز کنید

سوکت swage

گوه و پریز (تصویر زیر) حداقل توصیه شده برای خاتمه است و فقط باید برای تعمیر سیم آسیب دیده در مزرعه استفاده شود. راندمان خاتمه برای گوه و سوکت 80 of از ظرفیت نامی سیم است. این بدان معناست که اگر یک گوه و سوکت را روی استاندارد 1/2 اینچ 6 19 19 نصب کنیم ، محدودیت بار کاری ما به 5320 پوند (WLL از 6،650 پوند x 0،8 = 5،320 پوند) کاهش می یابد.

گوه و سوکت

گوه و سوکت

ما توصیه نمی کنیم از گیره های طنابی برای خاتمه قلاب روی طناب استفاده کنید. بسیاری از مواقع این گیره ها به درستی نصب نشده اند، که به طور قابل توجهی بازده خاتمه را کاهش می دهد.

نحوه خرید سیم بکسل

هنگام خرید سیم بکسل ، چند نکته را باید در نظر گرفت.

درجه فولاد. سیم بکسل با انواع مختلف فولاد به همان روشی که زنجیر تولید می شود ساخته می شود. متداول ترین نوع طناب ، فولاد گاوآهن پیشرفته (EIPS) است، اما می توانید فولاد گاوآهن اضافی (EEIPS) که 10 درصد قوی تر است را انتخاب کنید.

هسته فولادی در مقابل هسته فیبر هنگامی که طناب سیمی ساخته می شود ، رشته ها و سیم ها در اطراف یک هسته مرکزی که از هسته طناب مستقل (IWRC) یا هسته فیبر (FC) ساخته شده است ، پیچیده می شود. IWRC که از فولاد ساخته شده استحکام بیشتری را ارائه می دهد. هسته فیبر با پذیرش م lثرتر روان کننده ها ، رشته ها را تقویت می کند. برای صنعت بکسل، ما احساس می کنیم که مزیت افزایش رتبه واحد ما با سیم فولادی بیشتر از مزایای هسته فیبر است.

استحکام طناب. در مورد طناب کشی ، مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی ، آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید.سیم بکسل فولادی استاندارد 1/2 اینچی 6 * 19 دارای محدودیت بار کاری 6،650 پوند است. اگر از طناب هسته فولادی ½ ”پایتون COMPAC 6 استفاده می کنید ، WLL شما به 7550 افزایش می یابد (14 درصد افزایش). یک طناب هسته فولادی ½ ”پایتون COMPAC 35 را انتخاب کنید و WLL شما به 9،100 افزایش می یابد (37 درصد افزایش نسبت به سیم استاندارد). هزینه طناب COMPAC 35 سه برابر سیم استاندارد 6 رشته ای است.

لنگ راز کشیده یا معمولی دراز کشیده است. بسته به کاربرد، طناب سیم معمولی و معمولی مزایا و معایبی دارد. اکثر تولیدکنندگان انواع و طناب های طناب سیمی را برای استفاده در تجهیزات خود مشخص می کنند.

کیفیت تولید کننده. در مورد سازنده طناب با تامین کننده طناب سیمی خود صحبت کنید. طناب سیم وارداتی در بازار امروز بسیار رایج است و بسیاری از این تامین کنندگان تولیدکنندگان با کیفیت هستند. تنها راهی که می توانید کیفیت آن را مشخص کنید این است که در مورد کالایی که می خرید سوال بپرسید.

جلوگیری از آسیب به سیم بکسل

مهم است که به طور مرتب  سیم بکسل خود را از نظر آسیب بررسی کنید. شایع ترین علائم آسیب، شکستن رشته ها، پیچ خوردگی و لکه های صاف ناشی از پیچیدن نامناسب بر روی درام وینچ است. به طور مداوم سیم خود را در طول بازیابی بررسی کنید تا مطمئن شوید که وینچ سیم را به درستی روی درام وینچ جمع کرده و سیم به درستی روی وینچ لایه بندی شده است. اگر می خواهید عمر طناب خود را افزایش دهید، زمانی را برای بازکردن و بازگرداندن سیم خود در اولین علائم همپوشانی یا لانه سازی پرندگان اختصاص دهید و همیشه در محدوده بار کار باشید.

هنگامی که باید سیم بکسل را عوض کنید

بسته به میزان ساییدگی سیم شما ، ممکن است لازم باشد آن را بیشتر تعویض کنید. به منظور تعیین زمان نیاز به تعویض سیم خود ، باید آن را از درام وینچ باز کرده و هر پای سیم را بررسی کنید تا مشخص شود آیا به توجه نیاز دارد یا خیر. این زمان بسیار مناسبی برای روانکاری سیم شما هنگامی است که سیم را روی وینچ بچرخانید. توصیه می کنیم  سیم بکسل خود را در اولین علامت اضافه بار جایگزین کنید.

روغن کاری سیم بکسل خود را انجام دهید

مهم است که به یاد داشته باشید که اکثر سیم های بکسل از داخل به بیرون خراب می شوند. روان کننده سیم بکسل با محافظت از سیم شما در برابر زنگ زدگی و خوردگی، درعین حال انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. بهترین روان کننده آن است که مخصوص سیم بکسل طراحی شده باشد. روان کننده ای انتخاب کنید که حاوی اسید یا قلیایی نباشد. ما یک روان کننده بر پایه مولی یا آسفالت توصیه می کنیم. از روغن های استفاده شده استفاده نکنید

برای محافظت از خود و دیگران در برابر صدمات، باید به تجهیزات مورد استفاده خود اطمینان داشته باشیم. اکنون می توانید با اطمینان با تامین کننده طناب خود صحبت کنید. در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارید سوال بپرسید. شما هرگز نمی دانید که این یک قطعه با کیفیت تولید شده است یا خیر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟