ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

وینچ دستی در مقابل وینچ برقی، کدامیک مناسب است؟

وینچ دستی در مقابل وینچ برقی، کدامیک مناسب است؟

راهنمای جامع انتخاب وینچ

در این مطلب قصد داریم در خصوص کاربرد انواع وینچ برقی و وینچ دستی توضیحاتی ارائه دهیم. پس همراه ما باشید.
وینچ یک وسیله مکانیکی برای بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین است. سیم را در اطراف یک طبل (یا قرقره) می پیچد در حالی که طناب سیم را ثابت نگه می دارد تا زمانی که نیاز به تنظیم شود. این کالا برای مکانیک پشت صحنه در صنایع فیلم و رویدادهای زنده استفاده می شود. آنها در زمین تعبیه شده اند تا در صورت نیاز قطعات بزرگ را روی مجموعه بریزند و خارج کنند. این کالاها همچنین برای اهداف صنعتی مانند یدک کردن وسایل نقلیه یا قایق ها یا برداشتن سنگ های سنگین، درختان و تجهیزات دست و پا گیر استفاده می شوند.
اینکه به چه محصولی نیاز دارید بستگی به استفاده مورد نظر شما دارد. وینچ دستی و وینچ برقی هر کدام در سناریوهای مختلف بهتر کار می کنند.

وینچ دستی بیشتر برای چه مواردی استفاده می شود؟

با ظرفیت بین 200 تا 5000 کیلوگرم، وینچ دستی نامیده می شوند که با چرخاندن میل لنگ یا اهرم چرخ دار برای بلند کردن یا کشیدن بار عمل می کنند.
اگر کابل را روی قرقره کابل بپیچانید ، وینچ بار را به داخل می کشد. کار با این محصولات بسیار آسان است و به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند. وینچ دستی سبک و قابل حمل است زیرا نیازی به برق ندارد.
این افسانه وجود دارد که وینچ های دستی برای کشیدن هستند و برای بلند کردن توصیه نمی شوند. از آنجا که چندین نوع از این محصولات در دسترس است، آنها دارای ترمزهای متفاوتی هستند که تعیین می کند آیا دستگاه برای بلند کردن ایمن است یا خیر.

به عنوان مثال، وینچ های بدون ترمز و چرخ دستی با قابلیت کشیدن به جای بلند کردن طراحی شده اند. اگر از آنها در کاربردهای بلند کردن عمودی استفاده شود و کنترل اهرم را از دست بدهید، بار و وینچ در موقعیتی نامطمئن باقی می مانند – اهرم به شدت به سوی عوامل بارگیری تا سقوط آزاد روی زمین می چرخد. اگر آن ترمز دار است، ترمزهای مخصوص آنها با در نظر گرفتن کاربردهای بلند کردن عمودی طراحی شده است.
در ادامه به ۳مدل از وینچ‌ها که در محیط‌های مختلف نسبت به کارایی متفاوت مناسب است اشاره شده است.

1. وینچ طناب سیم PFAFF کیلوگرم (250 – 5000)

از یک ورق فولادی قوی، وینچ طناب دار یک وینچ دیواری دستی است که دارای دنده برای بلند کردن و پایین آوردن در کلاس های مختلف بار است. ترمز فشار بار ثبات ایمن بار برداشته شده را تضمین می کند.

نحوه نصب

محفظه وینچ از فولاد آبکاری شده ساخته شده است و برای نصب مناسب است ، مخصوصاً روی دیوارها یا دکل ها با بستن همه پیچ ها. بسته به مدل وینچ به پیچ های M10 ، M12 ، M16 ، M20 یا M24 نیاز دارید. ساختار نصب باید حداکثر نیروهای وارد شده توسط وینچ را حفظ کند و سطح نصب باید صاف باشد.

سیم پیچ طناب

1. انتهای سیم بکسل را از شکاف قرقره عبور دهید.
2. با محکم کردن مهره های دستگاه بستن طناب داخلی با آچار ، طناب سیم را محکم کنید.
3. هنگام نصب طناب به سمت پایین ، وینچ را 180 درجه بچرخانید.
4- طول سیم بکسل را به گونه ای محاسبه کنید که حداقل 3 دور کامل طناب در کمترین حالت بار روی طبل باقی بماند.

بارگیری و کارکرد

برای ایمن سازی بار، یک قلاب بار با گیر ایمنی باید با یک چشم محکم و گیره طناب فشار قوی به طناب سیم محکم شود. توصیه نمی شود از طناب وینچ به عنوان وسیله ای برای اتصال استفاده کنید. برای جابجایی بار، می توانید آن را با چرخاندن میل لنگ در جهت عقربه های ساعت بلند کرده یا با چرخاندن میل لنگ در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت آن را پایین بیاورید.

2. وینچ سیم بکسلی دستی کیلوگرم(200 – 800)

برخی از انواع دستی برای عملیات در فضای باز ایده آل هستند. وینچ سیم بکسلی دستی با طراحی مقاوم ، وینچی است که بر روی زمین نصب شده است و برای بلند کردن و کاهش بارها در فضای باز مناسب است. ترمز فنری تعبیه شده در طبل بطور خودکار بار را نگه می دارد.

نحوه نصب

وینچ دستی برای بستن روی زمین یا پایه صاف با بستن هر چهار پیچ در پایه مناسب است. بسته به مدل وینچ، به پیچ های M8 ،M10 ،M12 نیاز خواهید داشت. ساختار نصب باید حداکثر نیروهای تحمیل شده توسط وینچ را حفظ کند.

سیم پیچ طناب

1. سیم بکسل را با در نظر گرفتن جهت سیم پیچ طناب وارد کنید.
2. پیچ های بست را محکم کنید.
3. طول سیم بکسل را به گونه ای محاسبه کنید که حداقل 3 دور کامل سیم بکسل در کمترین حالت بار روی طبل باقی بماند.

بارگیری و کارکرد وینچ

جهت بارگیری و عملکرد شبیه به اولین وینچ دستی است اما این وینچ دستی به شما امکان می دهد سوکت های میل لنگ را تغییر دهید.

قبل از شروع کار، بسته به نحوه کارکرد جداگانه ، می توانید میل لنگ را به طور کامل در سوکت مستقیم درام (سرعت سریع) یا در سوکت پینیون درایو (سرعت بار) وارد کنید تا دستگاه ایمنی گیر کند.

3. وینچ دنده کرم مات (250 کیلوگرم)

وینچ دنده کرم مات برای بالا بردن و پایین آوردن بار یا شخص همراه با یک دستگاه پشتیبان و نجات مناسب استفاده می شود.
با استفاده از یک براکت خاص ، این وینچ دنده کرم را می توان به سه پایه TR3 به عنوان وینچ اصلی سوار انسان وصل کرد که در صورت استفاده از وسیله نجات برای فعالیتهای فضایی محدود ایده آل است.

وینچ برقی بیشتر برای چه مواردی استفاده می شود؟

وینچ برقی یک وسیله موتوری است که برای بلند کردن، کشیدن و موقعیت بارها استفاده می شود. به طور معمول بر روی سپر جلو یا عقب خودرو نصب می شود و از برق جریان مستقیم تأمین شده توسط سیستم الکتریکی خودرو تغذیه می کند. در برنامه های بکسل بهترین عملکرد را دارد و عمدتا در صنایع محوطه سازی، برق و مخابرات استفاده می شود.
در زیر 3 نمونه از وینچ های برقی که در محیط های مختلف بهتر کار می کنند آورده شده است.

وینچ برقی ییل

وینچ های برقی بهتر است برای بلند کردن و کشیدن بارهای سنگین استفاده شوند. وینچ برقی Yale عملکرد بالایی در طراحی مکعب جمع و جور ارائه می دهد. این موتور با موتور 0.55-1.1 کیلووات خود می تواند بارهای 250-1000 کیلوگرم را حمل کند. اگر وینچی می خواهید که کار را برای کاربر راحت تر کند ، خرید وینچ برقی را در نظر بگیرید.

وینچ برقی اطلس

اگر در بازار وینچ منحصراً در صنعت ساختمان فعالیت می کنید، وینچ برقی اطلس یک انتخاب عالی است. این وینچ در محیطی که نیاز به بلند کردن و کاهش سریع و آسان بارها است، بهتر عمل می کند. ظرفیت حمل بار تا 200 کیلوگرم را دارد و برای کارگاه های ساختمانی طراحی شده است.

وینچ برقی سیم بکسلی اطلس

برخی از وینچ های برقی در محیط هایی با دمای بین -20 تا 40 درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را دارند. به طور خاص ، وینچ سیم بکسلی برقی اطلس بر این دسته قرار می گیرد. این مدل دارای شش ظرفیت از 250 تا 2000 کیلوگرم است. بعلاوه ، دارای یک موتور سه فاز قوی برای ولتاژ چند برد برای کمک به انجام کار است.

آیا ظرفیت های وزنی بین دو نوع متفاوت است؟
ظرفیت های وزنی بین دو نوع وینچ تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند ، از نظر قیمت. وینچ هایی با ظرفیت وزن بیشتر گرانتر از وینچ هایی با ظرفیت وزن کمتر هستند. به عنوان مثال ، شما می توانید وینچ طناب Pfaff Wire ، یک وینچ دستی را تنها با قیمت 351 یورو با ظرفیت 250 کیلوگرم یا همان وینچ به قیمت 2،388.60 یورو با ظرفیت 5000 کیلوگرم عظیم خریداری کنید. خوشبختانه ، انتخاب وینچ شما به دلیل ظرفیت وزن نباید محدود به نوع خاصی باشد.

چه نوع سیم بکسلی برای شما مناسب است؟

سیم بکسل مناسب برای شما در نهایت به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید. عواملی که تعیین می کنند کدام وینچ برای شما مناسب است شامل اولویت، بودجه، ظرفیت وزن و استفاده از دستگاه است. وینچ های دستی و برقی هر دو گزینه صدا هستند ، بنابراین مشکلی پیش نمی آید!
نگهداری صحیح وینچ کلید افزایش طول عمر وینچ دستی یا برقی شما است.

تفاوت بین وینچ و بالابر چیست؟

عامل اصلی تمایز وینچ از بالابر ، سیستم ترمز آنهاست. برخی از وینچ ها با ترمزهای پویا ساخته می شوند که از چرخ دنده های وینچ برای مقاومت استفاده می کنند و در نتیجه برای بلند کردن یا تعلیق بارها بی ثباتی ایجاد می شود. اگر از وینچ برای تعلیق بار استفاده کنید، بار به راحتی می لغزد یا چرخ دنده ها خراب می شوند و در نتیجه خرابی فاجعه بار ایجاد می

شود.
از طرف دیگر، بالابرها با استفاده از سیستم ترمز مکانیکی طراحی شده اند. این سیستم دارای یک ترمز فیزیکی است که بار معلق را قفل می کند و از خونریزی خط جلوگیری می کند. از آنجا که بالابرها مکانیزم چرخاندن رایگان ندارند، بهترین و مطمئن ترین گزینه برای بلند کردن مواد هستند.

آیا می توانید از وینچ به عنوان بالابر استفاده کنید؟
به طور کلی، نه. استفاده از وینچ استاندارد برای بلند کردن بارها از روی زمین ایمن نیست ، زیرا برای این منظور طراحی نشده است و این خطر وجود دارد که بار کاهش یابد. یکی از تفاوت های اساسی بین وینچ و بالابر در سیستم ترمز آنها نهفته است.

ترمز پویا روی وینچ چیست؟

به این معنی که سیستم دنده به طور خودکار بار را نگه می دارد. ترمزهای پویا از چرخ دنده های وینچ برای مقاومت استفاده می کنند، به همین دلیل برای بلند کردن یا تعلیق بارها ناپایدار هستند.

برای خرید انواع وینچ دستی و وینچ برقی با قیمت مناسب همین حالا با شماره 02166345188 – 02166345120 تماس بگیرید.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟