ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

سیم بکسل روکش دار چه کاربردی دارد؟

سیم بکسل روکش دار چه کاربردی دارد؟

کاربرد سیم بکسل روکش دار

سیم بکسل روکش دار در حقیقت همان سیم بکسل فولادی می باشد که به وسیله روکشی خاص پوشانده شده اند. همچنین در سایزهای کم از مغزی 7*7 و  مغزی 6*19 در سایز های روکش دار برخوردار هستند. خوب است بدانید که جنس روکش ها از PVC یا پلی وینیل کلراید Polyvinil chloride است.

سیم بکسل روکش دار و نقش حفاظتی

روکش این محصولات نقش حفاظتی دارد و به عنوان محافظ در مقابل عوامل نامساعد و آسیب رسان محیطی از قبیل اشعه، دمای زیاد، رطوبت و ساییدگی و… عمل می کند.

ساختار پلی وینیل کلراید به شکلی است که اصولا در مقابل اشعه های مضر مانند ماواری بنفش، روغن و آتش از خود مقاومت نشان می دهد. در نتیجه این جنس روکش برای سیم و کابل بسیار مفید و مناسب است. شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا برای این محصولات از این جنس روکش استفاده می شود؟ خوب است بدانید که در حال حاضر PVC با ساختار خاص و قیمت مناسبی که دارد، در سالهای اخیر توانسته در صنعت خصوصا  ساختمان سازی به عنوان جایگزین بسیاری از مواد به کار رود.

کاربرد سیم بکسل روکش دار

کاربرد سیم بکسل روکش دار (سیم بکسل فولادی) زیاد است ولی بیشترین استفاده آنها در باشگاه بدن سازی است. نکته قابل توجه این است که این محصولات تنها در یک صورت ضد زنگ نیستند که جنس مغزی آنها از استندلس استیل باشد و در غیر این صورت هرگز ضد زنگ نیستند.

سیم بکسل روکش دار که در بخش مغزی دارای سیم بکسل فولادی و یا استیل با ساختار 7X7 در سایز های ریز و اغلب دارای ساختار 6X19 در سایز های بالاتر هستند. ضمن این که از موارد استفاده وسیعی در باشگاه های ورزشی خصوصا در اتصالات ماشین آلات بدنسازی با سنگ های وزنه برخوردارند.

این محصولات در رنگهای مختلفی در بازار موجود است. اگرچه رنگ معرف کیفیت نیست و تنها برای کاربری های عمومی معمولا رنگ مشکی، قرمز و گاهی سبز بیشترین استفاده را دارند.

مد نظر داشته باشید که در پروسه تولید سیم بکسل مقاومت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع سیم بکسل با قطر کم از کاربرد وسیعی در صنعت دریایی و کشتی رانی برخوردار است ضمن این که در این مصارف عامل رطوبت به طور دائم وجود دارد و برای این مصارف، سیم بکسل روکش دار از جنس گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرد.

ضمن این که در حفاری ها و نیز در مناطق ساحلی برای مقاومت در مقابل زنگ زدگی و عوامل خورنده نیز از این نوع سیم بکسل استفاده می کنند.

روش های اندازه گیری سیم بکسل فولادی

این محصولات بر دو اساس اندازه گیری می شود:

یکی براساس قطر مغزی فولادی سیم بکسل و دیگری براساس قطر بیرونی سیم بکسل پس از روکش دارشدن. به عنوان مثال سیم بکسل دارای مغزی با قطر ۱/۵ میلی متر و قطر پوشش ۱/۵ میلی متر، سایز ۳ میلیمتر می باشد.

شما عزیزان برای سفارش انواع سیم بکسل روکش دار یا همان سیم بکسل فولادی و اطلاع از قیمت آن می توانید با همکاران ما در ایران وایر در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟