ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

اجزای اصلی سیم بکسل را بهتر بشناسید!

اجزای اصلی سیم بکسل را بهتر بشناسید!

خرید انواع سیم بکسل در صنایع مصرفی

به طور کلی در هر وسیله ای چند بخش اصلی وجود دارد، در تمام انواع سیم بکسل یا همان طناب های فولادی نیز سه بخش اصلی وجود دارد، که این سه بخش عبارتند از:

1.     مفتول

از پیچیدن تعدادی مفتول به دور یکدیگر استرند به وجود می آید. فولاد، برنز، آهن و … جنس مفتول این سیم ها را تشکیل میدهند.

2.     استرند

بخشی از این سیم که به شکل مارپیچ مانند به دور هسته آن تنیده می شود.

3.     هسته یا مغزی

بخش اصلی و مرکزی طناب را تشکیل می دهد.

انواع سیم بکسل از نظر نوع تاب

1. تاب معمولي:

زمانی كه جهت تاب سیم ها در يك لایه سیم، در جهت عکس تاب لایه ها باشد، امکان از هم باز شدن و يا گره خوردگی اين نوع طناب کمتر بوده و مقاومت آن در برابر فشار، له شدن و تغيير شكل بيشتر است. در عوض انعطاف پذیری و استحکام آن در برابر ساییدگی، كمتر از نوع دوم یعنی تاب لنگ مي باشد.

2. تاب لنگ:

در این مدل، جهت تاب سیم ها در يك لایه سیم با جهت تاب لایه ها يكسان مي باشد. مقاومت طناب با این مدل تاب در مقابل ساییدگی از طنابهاي با تاب نوع اول بیشتر است، اما بایستی حین كار با آنها مراقب باشید تا طناب از هم باز نشده و یا گره نخورد. در حالت كلي كار كردن با سیم بکسل های نوع اول راحت ­تر و مرسوم تر است، اما در برخی موارد نظیر آسانسورهاي نفربر و باری كه مقاومت بيشتر در مقابل سايیده شدن مد نظر است، گزینه دوم مناسب ­تر است.

انواع سیم بکسل از نظر نوع بافت

1.     بافت سیل

در این نوع بافت، تعداد سیم ‌هایی که به دور مفتول اصلی پیچیده شده اند با هم برابر بوده و تمامی این‌ها تشکیل دهنده ی طناب اصلی هستند. در این نوع بافت قطر سیم‌های داخلی کمتر از قطر سیم های خارجی است و لذا سیم های خارجی مقاومت بالاتری در برابر ساییده شدن دارند.

2.     بافت Warrington وارینگتون

در این نوع بافت مفتول‌های نازک و کلفت در ردیف خارجی به فرم یکی در میان هستند و به دلیل همین ترکیبی بودن، طناب‌های با بافت Warrington  انعطاف بالاتری نسبت به طناب‌های نوع اول دارند.

3.     بافت Filler فیلر

در این مدل هم، سیم ها در تمامی ردیف‌ها از لحاظ قطر برابر هستند، سیم‌های نازکی در فضاهای خالی میان سیم های ردیف خارجی و داخلی جای می‌گیرند که فیلر نامیده میشوند. سیم بکسل ‌هایی که دارای این نوع بافت هستند، دارای مساحت فلزی و استقامت در برابر ساییدگی بالاتری بوده و منعطف تر هستند.

4.     بافت Standard استاندارد

در این نوع بافت، مفتول‌های تشکیل‌دهنده هر رشته از لحاظ قطر یکسان هستند، طناب‌های دارای این نوع بافت به عت منعطف بودن، کاربردهای گسترده تر و متنوع‌تری نیز در صنعت دارند.

ویژگی های سیم بکسل حفاری

این مدل معمولا شش تا استرند داشته و برای داشتن انعطاف بالا، عمدتا با مغزی الیافی و پلاستیکی تولید و عرضه میشود. همچنین مقاومت  بسیار بالایی در برابر ضربات ناشی از استارت کار ماشین و تغییر جهت حرکت و نیز مقاومت حرارتی بالایی برای کار در شرایط و موقعیت محیطی دشوار دارد.

این سیم ها معمولا چپگرد هستند و طول عمر آنها به سبب سایش بالایی که دارند و نیز دمای بالای کاری نسبتا پایین است که یکی از چالش های موجود برای انتخاب این نوع سیم می باشد. برای بیشتر کردن طول عمر آن، ساختار های منحصر به فردی مثل کمپکت وجود دارد که در این ساختار، پروفیل مفتول سیم، دایره ای نبوده و در برخی جهت ها سطوح تخت دارد . لذا استفاده از این ساختار مقاومت در برابر ساییدگی سیم را افزایش میدهد.

شایان ذکر است که این نوع طناب فولادی بایستی علاوه بر داشتن استحکام کششی و حرارتی بالا و مطلوب، منعطف نیز باشد. لذا بهره گیری از سیم های استرند با کیفیت بالا همراه با مغزی الیافی که سبب منعطف شدن هر چه بیشترسیم بکسلهای حفاری میشود، بهترین بافت را ایجاد میکند.

سیم بکسل های حفاری به دلیل نوع کاربردی که دارند از قدرت و استقامت بسیار بالایی برخوردار بوده و کاربرد بیشتری نیز دارند.

برای سفارش و خرید سیم بکسل با بازرگانی ایران وایر صنعت تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟