ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

تسمه جغجغه چیست؟ چه کاربرد و استفاده ای دارد؟

تسمه جغجغه چیست؟ چه کاربرد و استفاده ای دارد؟

تسمه جغجغه یا تسمه کانتینری

تسمه جغجغه یا تسمه کش نوعی ابزار است که به ما کمک می کند تا از آن برای حمل بار استفاده کنیم. این ابزار بسیار مفید و کاربردی است و به شما کمک می کند تا با خیال راحت به جابجایی بار خود بپردازید. که به

به بیان ساده تر این وسیله دارای مکانیزم جغجغه ای با ضامن رها سازی آسان است که به منظور بستن یا سفت کردن بار و راحتی بارگیری و ثابت نمودن بار بر روی انواع وسلیه نقلیه در هنگام حرکت مانند وانت، تریلر، موتور و ….. مورد استفاده قرار می گیرد. ضمنا از این وسیله به منظور مهار کردن بار داخل اتاق خودرو و روی باربند، هنگام حرکت خودرو استفاده می کنند که برخی افراد آن را با نام  عنوان تسمه باربندی یا تسمه سفت کن یا آسان بند میشناسند .

این وسیله همچنین برای سفرهای آفرود و کمپینگ علی الخصوص در باربندهای انواع خودروهای دو دیفرانسیل وسیله بسیار کاربردی می باشد. با استفاده از این وسیله همچنین می توان ضریب اطمینان بار بالا رفته و زمان بارگیریرا به شدت کاهش داد .

با توجه به نوع دوخت نوار و کیفیت دسته جغجغه و کیفیت نوار آن ، این وسیله دارای قیمت های متغیری در بازار می باشد و در عرضهای ۲٫۵ سانت ، ۳٫۸ سانت ، ۵ سانت و ۷٫۵ سانت و ۱۰ سانت در بازار قابل تهیه است.

حتی پس از مهار بار و شروع حرکت برای جابجایی مرتب این استرس بار را داریم چرا که ممکن است مهار نشدن درست باریا استفاده از وسیله نامطمئن برای مهار باعث ضررهایی شود که جبرانش بسیار سخت باشد و حتی وقتی به مقصد میرسیم به دلیل مهار خیلی سفت و پیچیدن بیش از حد طناب و گره های گوناگون فرایند باز کردن مهار هم بسیار سخت و طاقت فرسا میشود.

از این رو حتما شماهم دنبال ابزاری میگردید که این کار را راحت نماید

طناب های مختلف توانایی مهار کردن یک بار را دارند اما چند نکته وجود دارد که بسیاری از این طناب ها مخصوص بار نیستند یا حداقل برای هرباری جواب نمیدهند و امکان پاره شدن و ضربه دیدن و تخریب بار وجود دارد و از سویی وقت و انرژی بسیار زیادی را باید صرف بستن و باز کردن بار نماییم .

کاربرد و موارد استفاده تسمه جغجغه

برای مهار کردن بارهای انواع وسیله نقلیه از وانت و موتور گرفته تا باربند ماشین های سواری و در واقع برا ی مهار هرگونه باری از نظر شکل و جنس البته باید توجه داشته باشید که با توجه به بارتان بهتر است از تسمه ی با عرض مناسب استفاده کنید انواع تسمه از نظر عرض از دو نیم سانتی متر آغاز میشود و تا ده سانتی متر موجود میباشد

البته این ابزار با توجه به قدرت مهار و کیفیت و مقاوت بالا در هر موردی که نیاز به مهار داشته باشد مناسب برای استفاده است به عنوان مثال برای مهار درختان در باغ

ویژگی ها و مزایای تسمه جغجغه

خوب است بدانید که این ابزار مهار بار را بسیار راحت میکند اما نکته های دیگری که قابل بیان است این است که دارای رهاسازی بسیار آسانی است و به مقدار زیادی مهار با این وسیله ایمنی باربندی و باربری را تامین میکند و زمان بستن و باز کردن بار کاهش می یابد.

نحوه استفاده تسمه کش

در ابتدای کار لازم است که دسته آن را بگشایید و از شکل شیارگونه ورود جغجه انتهای طنابی که دارای قلاب است را رد کنید و آنقدر بکشید تا محکم شود سپس دسته آن را مرتب بالا و پایین کنید تا بار مهار شود برای باز کردن بار باید تسمه جغجغه یا تسمه کش را بیرون بکشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟