ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

سیم بکسل چیست؟ اجزای آن کدامند؟

سیم بکسل چیست؟ اجزای آن کدامند؟

بخش های اصلی سیم بکسل

سیم بکسل یکی از تجهیزات مکانیکی پیچیده است که از بخش‌های متحرک زیادی برخوردار است و کاری که انجام می دهد این است که به پشتیبانی و انتقال بار کمک می‌کند. در صنایعی که بلند کردن بار (بارگیری) وجود دارد، سیم بکسل از یک سو به یک کرین یا آسانسور (بالابر) متصل شده و سپس از سوی دیگر با حلقه، زنجیر یا قلاب به بار متصل می‌شود و با کنترلی که بر روی بار به وجود می‌آید آن را جا به جا می‌کنند. از  سیم بکسل برای عمل بالا و پایین بردن در آسانسور استفاده می‌شود و همچنین به عنوان وسیله‌ای برای پشتیبانی پل‌ها و تاورهای معلق به کار می‌رود.

سیم بکسل یکی از تجهیزاتی است که به دلایل بسیاری از آن استفاده می‌کنند. طراحی منحصر به فرد آن شامل سیم‌های فولادی متعدد است که با الگویی مارپیچ حول یک محور رشته‌ای واحد را تشکیل می‌دهند. این ساختار دارای استحکام و انعطاف‌پذیری است و توانایی این را دارد که فشارهای نقاط عطف را متحمل شود. پیکربندی‌های مختلف مواد، سیم و ساختار رشته مزایای متفاوتی را برای کاربردهای مختلف ایجاد کرده است:

  • استحکام
  • انعطاف‌پذیری
  • مقاومت در برابر ساییدگی
  • مقاومت در برابر خرد شدن
  • مقاومت در برابر فرسودگی
  • مقاومت در برابر زنگ‌ زدگی
  • مقاومت در برابر چرخش

اجزای سیم بکسل کدامند؟

سیم بکسل چهار جزء اصلی دارد:

۱- سیم‌هایی که از فلز ساخته شده‌اند یک رشته واحد را تشکیل می‌دهند

۲- رشته‌هایی که دارای سیم‌های متعدد هستند با الگویی مارپیچ حول یک هسته قرار می‌گیرند

۳- یک هسته فولادی یا فیبری

۴- روغن‌کاری

در این مقاله شما را با سیم بکسل و اجزای اصلی آن آشنا کردیم. بازرگانی ایران وایر در زمینه عرضه انواع سیم بکسل مشغول به فعالیت است. شما عزیزان می توانید برای سفارش این محصولات با کارشناسان ما در بخش فروش در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟