ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

عرضه بهترین مدل‌های وینچ‌ برقی تکفاز

عرضه بهترین مدل‌های وینچ‌ برقی تکفاز

خرید و قیمت وینچ تکفاز

وینچ برقی یا بالابر برقی را می توان از پرکاربردترین وینچ های عرضه شده در بازار دانست که نیروی محرکه مورد نیاز آن از طریق جریان برق تامین می شود. از این دستگاه ها همانند سایر انواع وینچ به منظور کشیدن و بلند کردن اجسام استفاده شده و با نام الکترووینچ نیز شناخته می شوند. از بخش های اصلی و مهم این نوع وینچ ها می توان به بخش الکتروگیربکس آنها اشاره کرد که توان و نیروی لازم را برای کشیدن اجسام با وزن های مختلف را فراهم می کند. برای الکتروموتور مدل های مختلف این دستگاه ها توان و ظرفیت های مختلفی لحاظ شده است که بر روی وزن کل دستگاه نیز تاثیرگذار خواهد بود. این دستگاه ها در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند که در ادامه این مبحث به بررسی هر چه بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

معرفی وینچ برقی

وینچ برقی یا بالابر برقی نوعی از وینچ ها هستند که با موتور الکتریکی کار می‌کنند. نحوه کارکرد این وسیله بدین گونه است که دستگاهی متشکل از موتور، ترمز، قرقره، گیره و درام به‌وسیله سیم بکسل یا زنجیر یک جریان کششی را ایجاد کرده و به‌وسیله آن می‌توانید هر جسمی را بدون دخالت دست بلند کرده و جابجا کنید. بالابر های برقی سبک بوده و کار با آن‌ها بسیار آسان است، البته باید این را هم خاطرنشان کرد که امروزه بالابر های برقی بسیار ایمن بوده و خطر استفاده از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های آن بسیار کم می‌باشد. بالابر های برقی را می‌توان نوعی از جرثقیل برقی نامید با این تفاوت که قرقره و سایر اجزای آن با جرثقیل برقی متفاوت است. اغلب کاربرد بالابر های برقی  کاربردهای صنعتی و همچنین ساخت و ساز است.

مشخصات بالابر برقی

با کلیک بر روی هر کدام از بالابر های برقی ایران وایر صنعت می توانید مشخصات این بالابر های برقی (ظرفیت ، سرعت بالابر ، ارتفاع بالابر ، توان ،طول سیم بکسل ،قطر سیم بکسل ،ولتاژ و فرکانس و …) را مشاهده کنید. اکثر موارد (البته به جز محک) دارای 20 متر سیم می باشند و مشخصات فنی با توجه به تناژ متغیر خواهد بود.

ویژگی های وینچ برقی

بالابر های برقی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را از سایر وینچ ها و جرثقیل‌ها متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

نصب آسان بالابر های برقی

یکی از ویژگی بسیار بارزی که وینچ های برقی دارند، نصب آسان و بدون دردسر آن‌هاست. نصب این دستگاه به دانش خاصی نیاز ندارد و تنها با استفاده از قلاب‌های یو شکل می‌توانید آن را نصب کنید.

قابل حمل بود

این نوع از بالابر های برقی به دلیل تک فاز بودن بسیار سبک و همچنین قابل حمل هستند.

نصب چند منظوره

این دستگاه ها را هم می‌توان بر روی زمین و هم بر روی ارتفاع نصب کرد. سایر بالابرهای برقی که اکثراً باید در ارتفاع نصب شوند را می‌توان با استفاده از یک شاسی کوچک و خرک ساده نصب در مکان دلخواه خود نصب کرد.

امکان افزایش طول سیم

طول سیم وینچ های برقی معمولاً 20 متر است، اما ساختار ساده آنها این امکان را به شما می‌دهند که طول سیم بکسل آن‌ها را با توجه به نیاز خود تا 35 متر نیز افزایش دهید.

امکان افزایش ظرفیت تا 2 برابر

شما با استفاده از قلاب قرقره که یکی از ابزار جانبی بالابر های برقی است؛ می‌توانید توان باری وینچ را تا دو برابر افزایش دهید.

اقلام همراه وینچ برقی

همراه با بالابر برقی لوازم و اقلام مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می توان به قلاب دوم ، ریموت ، پیچ و مهره و اتصالات برای نصب ، دفترچه راهنما و برگه گارانتی در وینچ های برقی کارا اشاره کرد.

انواع بالابر برقی

این دستگاه ها با توجه ساختار، اندازه و کاربردی که دارند در انواع و مدل های مختلفی تولید و در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند که ما در ادامه این بخش قصد داریم به معرفی و بررسی آنها بپردازیم که به صورت زیر است:

وینچ برقی تک فاز

بیشتر بالابر های برقی به دلیل تک فاز بودن و استفاده از جریان 220 ولتی، در اکثر محل‌ها قابل نصب بوده و با برق های شهری و خانگی کار می کنند و نیاز به برق خاصی نیست. همچنین وینچ های تک فاز در ظرفیت های مختلفی تولید و عرضه می شوند که به صورت زیر است:

  • PA200
  • PA250
  • PA300
  • PA400
  • PA500
  • PA600
  • PA800
  • PA1000
  • PA1200

*عدد مشخص شده بعد از PA نشان دهنده حداکثر کیلوگرم قابل جابه جایی توسط بالابر در حالت U می باشد و در حالت معمولی بالابر می تواند به اندازه نصف این عدد بار را جابه جا کند.

وینچ برقی سه فاز

با وجود کاربرد زیاد وینچ تک فاز در زمینه های مختلف کاری، استفاده از بالابر برقی سه فاز نیز از محبوبیت خاصی در بین استفاده کنندگان برخوردار است. وینچ‌ برقی تکفاز از ظرفیت تناژ کمی برخوردار است که به تکفاز بودن آن مربوط می شود و این مسئله در بالابر برقی سه فاز که از قدرت بالایی برخوردار است دیده نمی شود. لذا هر جا که دسترسی به برق سه فاز برای شما میسر باشد و به توان بالایی جهت جابجایی و کشش اجسام نیازمند باشید، استفاده از وینچ سه فاز می تواند بک انتخاب مناسب و مطمئن برای شما باشد. علاوه بر آن بالابر های سه فاز سیم بکسلی در مقایسه با جرثقیل های برقی از اندازه کوچکتر، وزن کمتر و قیمت پایین تری نیز برخوردار هستند.

وینچ برقی ساختمانی

از این دستگاه ها در زمینه ساختمان سازی و امور ساخت و ساز استفاده می شود و به دلیل ویژگی های قابل توجهی که دارند می توان از آنها به جای بالابر نیز استفاده کرد. از جمله این ویژگی ها می توان به ابعاد کوچک، وزن پایین، قابل حمل بودن و قیمت مقرون به صرفه این وینچ های برقی اشاره کرد.

بالابر برقی خودرو

وینچ برقی خودرو همانطور که از اسم آن پیداست یک دستگاه جانبی برای خودرو های آفرودی بوده که می تواند کمک خوبی برای این ماشین ها در عبور از مسیرهای صعب العبور باشد. از اجزای تشکیل دهنده این وینچ ها می توان به موتور برقی، قرقره، سیم بکسل و گیربکس اشاره کرد که با توجه به نوع خودرو در جلو یا عقب آن قرار می گیرد. هرگاه این نوع خودروها در مسیرهای باتلاقی و یا در شنزار و گل ولای گیر کنند، راننده می تواند با استفاده از این وینچ ها خودرو را از شرایط موجود خارج کند. همچنین از این نوع وینچ ها می توان برای کشیدن و جابجایی دیگر خودروها نیز استفاده کرد.

وینچ برقی کوچک

بالابر های برقی کوچک که شامل وینچ های برقی 100 کیلویی و وینچ های برقی 200 کیلویی و سایر وینچ های الکتریکی با تناژ پایین می شوند، بیشتر مناسب جابجایی کالا های سبک مثلا در فروشگاه ها هستند.

بالابر برقی سنگین

وینچ برقی سنگین بیشتر مناسب مصارف صنعتی و کارگاهی بوده و برای جابه جایی یا بالابر بردن قطعات بسیار سنگین در حد 1000 کیلویی یا چند تن استفاده می شوند.

وینچ برقی خانگی

افراد سال خورده یا دچار معلولیت می توانند از وینچ های برقی خانگی (بالابر های برقی 100 کیلویی) استفاده کنند.به سادگی و با کمی مهارت فنی می توان انواع سازه های مختلف را برای کمک به زندگی روزمره این افراد در خانه ساخت.

کاربرد وینچ برقی (بالابر برقی)

یکی از پرکاربردترین وینچ در صنایع، وینچ های برقی یا الکترووینچ است. بالابر های برقی به دلیل ماهیتی که دارند جز پراستفاده‌ترین بالابرها در صنایع مختلف ازجمله؛ نفت و گاز، دریایی، ساختمان و عمران، معدن و حفاری، فولاد و… هستند.هم چنین این وینچ ها در بالابردن مصالح در ساخت ساختمان در حفر چاه در کارگاه های کوچک صنعتی و هر مکانی که نیاز به بالابردن وسیله یا مصالحی باشد کاربردی هستندو…

استفاده از بالابرهای برقی در حالت U دولا

همانطور که قبل تر اشاره کردیم بالابر برقی دارای 20 متر سیم بوده که در حالت مستقیم می تواند بار را تا ارتفاع 20 متر جابه جا کند حال یک روش وجود دارد که در آن می توان با دولا کردن سیم (10 متری شدن) مقدار تناژی که بالابر می تواند جابه جا کند را تا دوبرابر  افزایش داد یعنی مثلا اگر در حالت عادی 200 کیلوگرم را میتواند بالا ببرد در حالت U می تواند تا 400 کیلوگرم بار را جا به جا گرداند.

برندهای معروف وینچ برقی

در این بخش قصد داریم سه مورد از بهترین و معروف ترین برندهای بالابر برقی را به شما معرفی کنیم که به صورت زیر است:

وینچ برقی کارا (KARA)

برند کارا در این زمینه بهترین و باکیفیت ترین برند می باشد که از متریال بسیار با کیفیت تری نسبت به سایر برند ها استفاده می کند. هم چنین تمایز دیگری که این برند دارد ضمانت یکسال و 5 سال خدمات پس از فروش این برند می باشد که با این وجود شما می توانید با خیال راحت تری خرید خود را انجام دهید.

وینچ برقی ویتال

ویتال که یک برند برخواسته از ژاپن می باشد معروف ترین و پرکاربرد ترین برند ابزار بارگیری می باشد . این برند وارداتی به شدت محبوبیت بالایی در این زمینه داشته و کاربران زیادی آن را انتخاب کرده اند و از انتخاب خود نیز راضی بوده اند.

بالابر برقی استرانگ

استرانگ نیز مانند ویتال یک برند پرطرفدار بارگیری بوده که یکی از بهترین برند های این دستگاه ها هم به شمار می رود.

خرید وینچ برقی

قطعاً یکی از مهم‌ترین ابزار صنعتی، وینچ ها هستند که کاربرد بسیار زیادی دارند، حال با این اوصاف اگر شما قصد خرید یک بالابر برقی باکیفیت بالا و درعین‌ حال مقرون‌ بصرفه را دارید، ایران وایر صنعت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. هر برند وینچ برقی اعم از  الکترو هاست، استرانگ، ویتال، محک و غیره در ایران وایر صنعت وجود دارد تا شما عزیزان بتوانید از بین برندها و مدل‌های مختلف بهترین خرید را انجام دهید. این اطمینان به شما داده می‌شود که بالابر های برقی موجود در سایت جز بهترین‌های بازار ایران هستند و شما عزیزان لازم نیست نگرانی بابت خرید وینچ برقی داشته باشید.

قیمت بالابر برقی

قیمت این دستگاه ها به سه عامل بستگی دارد : 1. برند(مارک) بالابر برقی 2.تناژ بالابر برقی 3. متراژ سیم بالابر برقی (فقط در برند محک متفاوت است).

سؤالات متداول

1.کاربرد وینچ برقی سه فاز چیست؟

وینچ های سه فاز از قدرتمند ترین وینچ های موجود در بازار بوده که اغلب از آنها برای جابجایی بارهایی با وزن بالای 1000 کیلوگرم استفاده می شود. این وینچ ها در کارگاه های بزرگ، کارخانه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

2.کاربرد وینچ برقی تک فاز چیست؟

از این مدل وینچ برقی برای جابجایی بار تا وزن 1000 کیلوگرم استفاده می شود و در کارگاه های کوچک، فروشگاه ها و بالکن های منازل مورد استفاده قرار می گیرند. وینچ های تک فاز از وزن و قیمت پایینی برخوردار بوده و حمل و راه اندازی آسانی دارند.

3.آیا می توان توان و ظرفیت وینچ برقی تک فاز را افزایش داد؟

بله – کاربران می توانند با استفاده از یک قلاب قرقره استاندارد توان این دستگاه ها را تا 2 برابر مقدار نامی افزایش دهند. برای این کار باید سیم بکسل وینج را به صورت دوبل و دوتایی ببندند که در این حالت ارتفاع جابجایی بار به دلیل کاهش طول سیم بکسل به نصف کاهش می یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟