ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

با سیم بکسل و کاربرد آن در صنعت بیشتر آشنا شوید.

با سیم بکسل و کاربرد آن در صنعت بیشتر آشنا شوید.

سیم بکسل و کاربرد آن در صنعت

آیا می دانید سیم بکسل در دهه 1830 برای کاربردهای بالابر معدن استفاده می شد؟ امروزه، ما می توانیم از سیم های فولادی برای کاربردهای مختلف مانند بلند کردن و جابجایی در آسانسورها و جرثقیل ها و انتقال قدرت مکانیکی استفاده کنیم. سیم بکسل های آمریکایی Cargo Control یک انتخاب عالی برای مشاغل سنگین است. زیرا ساخت آنها مقاومت سایشی عالی و مقاومت در برابر حرارت را در شرایط شدید ارائه می دهد. در مقاله استفاده از سیم بکسل در صنایع مختلف به توضیحاتی در این خصوص پرداخته شده، ولی در این مقاله سعی کردیم توضیحات جامع تری ارائه دهیم.

سیم بکسل چیست؟

این زنجیرها دارای خواص متفاوتی هستند که می تواند عملکرد آنها را تعیین کند. سیم بکسل در جایی ساخته می شود که یک رشته شامل دو یا چند سیم است. که در یک ترتیب خاص چیده شده و پیچ خورده اند. سپس رشته های جداگانه به صورت یک مارپیچ در اطراف هسته سیم قرار می گیرند. پس از تشکیل سیم ها، همه آنها با هم جمع می شوند تا استحکام و انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنند.

این زنجیرها برای بلند کردن، بکسل کردن یا لنگر انداختن بارها خوب عمل می کنند. آنها در تنظیمات مختلفی تولید می شوند.  که رایج ترین آنها 6 × 19 و 6 × 36 است. هنگامی که 6 × 19 یا 6 × 36 را از وب سایت ما مشاهده می کنید، این اعداد نشان دهنده تعداد سیم های تشکیل دهنده رشته و تعداد رشته های پیچیده شده در اطراف هسته است.

به عنوان مثال، 6 × 19 نشان می دهد که 19 سیم یک رشته را تشکیل می دهند و 6 رشته در اطراف هسته پیچیده شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طناب های سیمی 6 × 19 ، به پرفروش ترین طناب گالوانیزه 1/2 اینچی EIPS IWRC ، طناب سیمی فولادی ضد زنگ 1/2 اینچی IWRC T304 و طناب روشن 1/2 اینچی EIPS FC مراجعه کنید.

قبل از خرید زنجیر سیم بکسل، 7 ویژگی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید:

انواع مختلف طناب سیم کشی

  • طول
  • اندازه
  • جهت و نوع طرح
  • پایان سیم
  • درجه رپ
  • نوع هسته

نسخه های مختلفی از سیم بکسل وجود دارد، از یک پا تا 4 پا، و همچنین طناب بافته و سیم های طناب دار داخلی (تولید شده در ایالات متحده با سخت افزار Crosby®). وقتی به انواع اسلینگ هایی که در US Cargo Control ارائه می دهیم نگاه می کنید، مطمئن شوید که چقدر به تنوع و قابلیت نیاز دارید.

به عنوان مثال، یک طناب بافته شده باعث افزایش انعطاف پذیری و اصطکاک برای گرفتن بار روی یک طناب معمولی می شود. افزودن یک پایه اضافی به زنجیر می تواند تنوع و قدرت بیشتری را اضافه کند.

انواع سیم بکسل

  • سیم بکسل تک رشته
  • سیم بکسل دو رشته
  • سیم بکسل سه رشته
  • سیم بکسل چهار رشته
  • سیم بکسل بافته

اسلینگ سیم بکسل داخلی

  1. طول
  2. اندازه

این اندازه قطر طناب است و می تواند در اینچ یا میلی متر نمایش داده شود. این اندازه ها معمولاً الگوهای رشته های مختلف را نشان می دهند که در آن تعداد لایه ها، سیم ها در هر لایه و اندازه سیم ها در هر لایه همه بر الگوی رشته تأثیر می گذارد. سیم بکسل را می توان با استفاده از یکی از الگوهای زیر یا با استفاده از دو یا چند الگو ساخت.

یک لایه – یک مثال معمول یک رشته 7 سیم است. این مرکز تک سیم دارد و شش سیم به قطر یکسان در اطراف آن قرار دارد.

سیم پرکننده- این دارای دو لایه سیم با اندازه یکنواخت در اطراف یک مرکز است که لایه داخلی دارای نصف تعداد سیم به عنوان لایه بیرونی است.

Seale – دارای دو لایه سیم در اطراف یک مرکز با تعداد سیمهای یکسان در هر لایه است. قطر همه سیمهای هر لایه یکسان است.

وارینگتون – این ساختار دارای دو لایه سیم در اطراف یک مرکز با یک قطر سیم در لایه داخلی و دو قطر سیم متناوب بزرگ و کوچک در لایه بیرونی است.

ترکیبی – هنگامی که یک رشته در یک عملیات واحد با استفاده از دو یا چند ساختار بالا شکل می گیرد ، به عنوان “الگوی ترکیبی” شناخته می شود.

  1. جهت و نوع طرح

نوع بستن به نحوه قرارگیری سیم ها برای ایجاد یک رشته اشاره دارد. آنها نحوه قرارگیری رشته ها در اطراف هسته را نشان می دهند که می تواند معمولی ، بلند یا متناوب باشد.

طرح منظم

سیمها با محور طناب هم راستا هستند. این جایی است که سیم ها در یک جهت می پیچند و رشته ها در جهت مخالف طناب را ایجاد می کنند. لای معمولی کمتر احتمال دارد که پیچ خورده و کمتر خرد شود.

طرح lang

این برعکس حالت معمولی است که سیمها با محور طناب یک زاویه ایجاد می کنند. سیم ها و رشته ها در یک جهت مارپیچ می شوند و به صورت مورب با خط وسط طناب حرکت می کنند. لانگ لای نسبت به طنابهای معمولی معمولی انعطاف پذیرتر و در برابر سایش مقاوم تر است. تنها نقطه ضعف این است که این نوع طرح بیشتر از حالت معمولی می پیچد و خرد می شود.

طرح متناوب

گاهی اوقات به عنوان حالت معکوس شناخته می شود، این نوع لای متشکل از رشته های معمولی معمولی و رشته های بلند است. این بهترین ویژگی های هر دو نوع را متحد می کند. و از سیم های خارجی نسبتاً بزرگ برای افزایش مقاومت در برابر سایش استفاده می کند.

  1. انتهای سیم
  2. این به پوشش محافظتی که روی سیم بکسل اعمال می شود، اشاره دارد. سه نوع روکش گالوانیزه (روکش دار روی)، فولاد ضد زنگ و روشن (فولاد ناتمام) وجود دارد.

    توجه داشته باشید که مواد گالوانیزه مقاومت بیشتری در برابر خوردگی ایجاد می کنند. و فولاد ضد زنگ در برابر خوردگی بسیار مقاوم است.

    1. گرید سیم

    درجه طناب به معنی درجه فولاد مورد استفاده است. استحکام فولاد شخم، مقاومت بیشتر سیم بکسل های فولادی را محاسبه می کند. برخی از طبقه بندی ها عبارتند از: فولاد شخم بهبود یافته (IPS) ، فولاد گاوآهن اضافی (EIPS)، فولاد شخم بهبود یافته اضافی (EEIPS)، فولاد شخم بهبود یافته گالوانیزه (GIPS) و فولاد گاو آهن گالوانیزه کشیده (DGEIP).

    EIPS 15٪ قوی تر از IPS و EEIPS 10٪ قوی تر از EIPS است. علاوه بر این، سیمهای GIPS و DGEIP می توانند مقاومت در برابر خوردگی را به برنامه شما اضافه کنند. اما سیمهای DGEIP بار شکست بیشتری نسبت به GIPS دارند.

    1. نوع هسته

    نوع هسته چیزی است که مرکز سیم بکسل را تشکیل می دهد. سه نوع هسته وجود دارد: Fiber Core (FC) ،Independent Wire Rope Core (IWRC) و Wire Strand Core (WSC).

    یک هسته فیبر می تواند از الیاف پلی پروپیلن مصنوعی ساخته شود. هسته های الیافی کشش بیشتری نسبت به هسته فولادی ارائه می دهند، اما مستعد خرد شدن هستند. این برای محیط های با گرمای زیاد توصیه نمی شود.

    یک هسته فولادی می تواند یک طناب مستقل یا یک رشته جداگانه باشد. هسته های فولادی می توانند پشتیبانی کافی را ارائه دهند. یا در محیطی که دما می تواند از حرارت بسیار زیاد فراتر رود.

    امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد و اطلاعات خوبی در خصوص سیم بکسل کسب کرده باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟