ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

برای خرید اسلینگ زنجیری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای خرید اسلینگ زنجیری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اسلینگ زنجیری

اسلینگ زنجیری یکی دیگر از محصولاتی است که توسط بازرگانی ایران وایر صنعت عرضه می شود که به صورت تک شاخه، دو شاخه، سه شاخه و چهارشاخه تولید می شود. این محصول به عنوان ابزاری مکانیکی و پرکاربرد در حمل و لیفتینگ اجسام به کار می رود. اسلینگ از متعلقات بسیاری برای اتصال برخوردار است که از آن دسته می توان از قلاب به منظور اتصال به بار و حلقه برای منتهی شدن شاخه های زنجیری در یک نقطه نام برد.

مهمترین وظیفه این محصول در لیفتینگ بار می باشد. ضمن این که از آن برای استفاده در کنار دیگر محصولاتی مانند جرثقیل زنجیری، پولیفت و وینج زنجیری استفاده می شود.

علاوه بر آن در اتصال و آویزکردن بارهای سنگین در کارگاه‌های صنعتی و کارخانجات کاربرد دارد.

نحوه انتخاب اسلینگ زنجیری

انتخاب اسلینگ زنجیری مناسب چه از نظر تعداد شاخه، نوع و گرید زنجیر، طول زنجیرها و نوع و استاندارد قلاب و حلقه امری کاملا فنی بوده و بایستی با مشاوره مهندسین خبره انجام شود. توجه داشته باشید که استاندارد تولید اسلینگ محدود به استاندارد تولید زنجیر و قلاب و اجزای تشکیل دهنده آن نیست و این محصولات به دلیل حساسیت بالا و موارد امنیتی بصورت یک به یک قبل از عرضه باید بررسی و تست گردند.

در زمان خرید این محصول باید به نکاتی مانند تعداد شاخه‌های آن، گرید و نوع زنجیر، نوع قلاب و حلقه توجه کافی داشته باشید. زیرا این محصولات از ابزارهایی هستند که برای انتخاب آن باید نهایت دقت را داشته باشید تا در زمان استفاده از آن دچار مشکل و خسارت نگردید.

طول عمر اسلینگ های زنجیری

طول عمر اسلینگ های زنجیری به اندازه ای بالا است که مشاهده یک اسلینگ که بیش از ۴۰ سال در حال کار کردن است، عجیب نیست.

جنس اسلینگ زنجیری

مد نظر داشته باشید که زنجیر استفاده شده در تولید این محصول در گرید های مختلفی تولید می شود. هر قدر گرید زنجیر بالاتر رود میزان مقاومت کششی آن افزایش می یابد و با بالا رفتن درصد بکار رفته در فولاد زنجیر اسلینگ ساختار آن تردتر می شود.

از زنجیر های گرید ۳۰ و ۴۰ که گرید پایینی دارند در تولید اسلینگ استفاده نمی شود چون از مقاومت کششی بسیار پایینی برخوردارند. توجه داشته باشید که حداقل گرید زنجیر بکار رفته در ساختار اسلینگ زنجیری گرید ۸۰ می باشد.

نگهداری و بررسی اسلینگ زنجیری چگونه است؟

خوب است بدانید که بازرسی از زنجیر توسط فرد مجاز و بصورت روزانه قبل از شروع شیفت کاری انجام می شود. به بیان دیگر بازرسی بر اساس دفعات استفاده، شدت کار و نوع عملیات باربرداری به صورت دوره ای صورت می پذیرد. مناسب ترین زمان برای بررسی اسلینگ قبل از شروع کار است، هرچند که لازم است متناسب با کارتان به صورت دوره‌ای به بررسی آن بپردازید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟