ایران وایر

بازرگانی ایران وایر

وارد کننده انواع ادوات لیفتینگ

IRANWIRE TRADE

انتخاب درست جرثقیل دستی و کاربرد آن

انتخاب درست جرثقیل دستی و کاربرد آن

جرثقیل دستی

جرثقیل دستی Chain block یکی از ابزار آلاتی است که اغلب با بکارگیری اتصالات زنجیری استفاده می شود. جرثقیل دستی را در قابلیت های لیفتینگ 1 الی 10 تن بیشتر مورد استافده قرار می دهند. البته ظرفیت تولید شده جرثقیل دستی تا 25 تن می باشد اما در تناژ بالا دارای سرعت عمل بسیار پایینی است.

جرثقیل دستی یک راهکار کارگاهی بسیار ایده آل برای لیفتینگ بار بالاخص در مواردی است که دسترسی به الکتریسیته وجود ندارد و یا سیم کشی برای اتصال جرثقیل سقفی برقی می تواند با مخاطراتی همراه باشد. علاوه بر این از آنجا که اغلب جرثقیل های برقی از برق 3 فاز استفاده می کنند.

استفاده از جرثقیل دستی می تواند راهکاری بسیار ساده برای لیفتینگ محسوب گردد. جرثقیل دستی اغلب بصورت 2 کاره مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای جرثقیل دستی کدامند؟

جرثقیل دستی یک سازه کاملا مکانیکی می باشد که با بکار بردن یک نسبت فیزیکی که دو نقطه از چرخدنده ها با قطرهای نابرابر که سوار بر یک شافت مرکزی هستند دارای سرعت زاویه ای برابر هستند برای لیفتینگ بار استفاده می کند.

ساختار جرثقیل دستی متشکل از یک بلوک می باشد که جنس بلوک از آلیاژ های سخت آلومینیومی می باشد و بلوک نقش یک محافظ را برای جلوگیری از تماس مستقیم با اجزای داخلی و ممانعت از وزد گرد و غبار به داخل چرخدنده ها بر عهده دارد. در داخل بلوکجرثقیل دستی از یک شافت مرکزی نگهدارنده چرخدنده ها استفاده شده است.

در برخی از انواع جرثقیل دستی از بوش و در برخی دیگر از یک بلبرینگ برای تعلیق بهتر بار استفاده شده است. علاوه بر اجزای داخلی بلوک جرثقیل دستی از دو قلاب یکی در بالا معروف به قلاب سقفی و یکی در پایین معروف به قلاب بار برای اتصال جرثقیل دستی در بالا و پایین استفاده شده است.

دو عدد زنجیر یکی از جنس آهنی با تنسایل پایین بر روی چرخ دنده با قطر بیشتر معروف به زنجیر دستی و یکی از جنس فولادی و بر روی چرخ دنده با قطر کمتر معروف به زنجیر بار استفاده شده است. زنجیر بار در ساختمان در این محصول اغلب از فولاد گرید G80 مورد استفاده قرار می گیرد.

اجاره جرثقیل دستی زنجیری

اجاره جرثقیل دستی زنجیری یکی از خدماتی است که توسط بازرگانی ایران وایر صنعت انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟