ایران وایر

وارد کننده انواع سیم بکسل جرثقیل برقی  جرثقیل دستی پولیفت زنجیر اتصالات لوازم بارگیری و باربرداری

بازرگانی ایران وایر

شرکت ابزار فیدار ایرانیان پارسا
شماره ثبت : 586504

انواع سیم بکسل های جرثقیل

انواع سیم بکسل های جرثقیل

راهنمای انتخاب سیم بکسل جرثقیل و آسانسور

انواع سیم بکسل های جرثقیل بر اساس معیارهای گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شوند. به طور کلی، سیم بکسل‌ها از نظر بافت، تاب، مغزی، رشته و کلاف به شکل زیر دسته‌بندی می‌شوند:

۱- سیم بکسل از نظر تاب:

سیم بکسل یک‌طرفه: اگر هر دو کلاف و رشته در یک جهت تابانده شوند، آن را سیم بکسل یک‌طرفه می‌نامیم.
سیم بکسل دو‌طرفه (صلیبی): اگر جهت کلاف و تاب رشته‌ها عکس یکدیگر باشد، سیم بکسل دوطرفه یا صلیبی نامیده می‌شود.
سیم بکسل ترکیبی: اگر تاب کلاف‌ها و رشته‌ها عکس یکدیگر باشد و کلاف‌ها به صورت یک در میان به راست و چپ رشته‌ها تابانده شوند، ترکیبی گویند.

۲- سیم بکسل از نظر بافت:

سیم بکسل های جرثقیل از نظر جهت بافت کلاف‌ها با علامت z یا s روی سیم بکسل نشان داده می‌شوند. اگر جهت کلاف‌ها از چپ به راست تابانده شده باشد، با علامت z روی سیم بکسل نشان داده می‌شود و آن را راست بافت می‌گوینیم. اگر جهت کلاف‌ها از راست به چپ تابانده شده باشد، با علامت s روی سیم بکسل نشان داده می‌شود و آن را چپ بافت می‌گوینیم. برای تهیه سیم بکسل بلندکننده بار، از سیم بکسل صلیبی راست بافت و چپ بافت استفاده می‌شود.
سیم بکسل‌های صلیبی یا دوطرفه نیروی کششی را بهتر تحمل می‌کنند، در حالی‌که سیم بکسل‌های یک‌طرفه ممکن است به بازشدن بافت‌ها و رشته‌ها متمایل باشند. همچنین، سیم بکسل‌های صلیبی از انعطاف و مقاومت پوششی بیشتری برخوردارند، اما کمتر در جرثقیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۳- انواع سیم بکسل از نظر نوع پیچ:

پیچ معمولی: در این نوع سیم بکسل، سیم‌ها در لایه‌های سیمی خلاف لایه سیم در سیم بکسل پیچیده می‌شوند. این سیم‌ها دارای بافت ثابت، مقاومت کششی زیاد و قابلیت باز و بست آسان هستند و کمتر تاب می‌خورند.
پیچ لانگ: در این نوع، سیم‌ها در لایه‌های سیمی در جهت سیم‌های بکسل پیچیده می‌شوند. این سیم‌ها مشکلتر باز و بسته می‌شوند، اما در طول استفاده، پیچهای کوچک بیشتری ایجاد می‌کنند. این نوع سیم بکسل به طور کلی مچاله‌گیرتر است.

۴- انواع سیم بکسل از نظر مغز:

لایه داخلی فیبری کنفی: این لایه از فیبرهای مصنوعی و پلی‌پروپیلن تشکیل شده است. فیبر قبل از قرار گرفتن داخل سیم بکسل، به روغن آغشته می‌شود تا از زنگ زدن جلوگیری شود.
لایه داخلی فولادی: این نوع لایه از یک یا چند سیم، مانند سایر لایه‌های سیمی و در موارد پیچیده‌تر از سایر لایه‌ها تشکیل شده است. در برخی موارد از نظر قدرت و استحکام بیشتری برخوردار است.
لایه داخلی مستقل: این لایه از هفت لایه سیمی تشکیل شده است. سیم بکسل‌های با لایه داخلی مستقل برای کارهای سنگین و مقاوم در برابر مچاله شدن استفاده می‌شوند.

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع سیم بکسل های جرثقیل آشنا سازیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟