ایران وایر

وارد کننده انواع سیم بکسل جرثقیل برقی  جرثقیل دستی پولیفت زنجیر اتصالات لوازم بارگیری و باربرداری

بازرگانی ایران وایر

شرکت ابزار فیدار ایرانیان پارسا
شماره ثبت : 586504

انواع ورق گیر و کاربرد هر یک را بدانید!

انواع ورق گیر و کاربرد هر یک را بدانید!

ورق گیر یکی از ابزارهای پر کاربردی است که در صنعت از آن به وفور استفاده می شود.  اندازه های این صفحات متنوع است، برخی از آن ها بزرگ هستند و بعضی دیگر اندازه کوچکی دارند؛ جا به جا کردن ورق بزرگ و یا تخته به کمر و زانو هم فشار وارد می شود؛

اما زمانی که از آن استفاده شود، فشار بسیار کمتر می شود و همین طور باعث صرفه جویی در زمان و انرژی نیز می گردد.  به بیان ساده تر، این ابزار از جمله ابزارهای پر کاربرد در نجاری و کارخانجات است. از آن علاوه بر صفحات نجاری در صنایع بتنی و فلزی، لوله و پروفیل نیز استفاده می کنند.

انواع ورق گیر

ورق گیر افقی: به این ابزار، بغل گیر نیز گفته می شود که به صورت جفت است و از آن برای بلند کردن بار از کنار یا پهلو استفاده می کنند.

ورق گیر عمودی: این ابزار به صورت تکی و برای بلند کردن بار از بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق گیر تیر آهن: برای بلند کردن انواع تیر آهن از گیره مخصوصی استفاده شده که در انواع مختلف موجود بوده و به صورت پیچی باز و بسته می‌شود.

ورق گیر مغناطیسی: این وسیله که با نام مگنت لیفت نیز شناخته می‌شود، از طریق ایجاد میدان مغناطیسی قوی قادر است اشیا را بلند کند. توجه داشته باشید که برای کار با ورقگیر مغناطیسی به برق یا باتری نیازی ندارید. مگنت لیفت ها نیز از بالا ترین کیفیت فولاد سخت شده در ساخت پوشش بیرونی و قلاب ها استفاده شده که به خوبی از آهن ربای پر قدرت داخلی آن محافظت میکند.

ورق گیر چوب: از این محصول بیشتر برای جا به جایی آهن، لوله و … استفاده می‌شود اما در بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های نجاری از این وسیله برای حمل و جا به جایی تخته نئوپان، ام دی اف، تخته سه لا، لترون و … استفاده می‎‌شود. با وجود این وسیله دیگر نیازی به کمک از افراد دیگر ندارید که آنها برای جابجایی تخته چوب یا الوار به شما کمک کنند. در برخی مواقع مشاهده شده که به علت نبود نیروی کافی مجبور شده‌اند که تخته چوب را روی زمین بکشند که همین باعث لب پر شدن یا آسیب به تخته چوب شده است؛ برای رفع این مشکلات گیره‌های ورق گیر مخصوص چوب یا شیشه به بازار عرضه شده است.

در حمل بار لازم است که حتما به ظرفیت و وزن بار توجه کافی داشته باشید زیرا هر ورق گیر برای حمل بار تا ظرفیت مشخصی مناسب است که بر روی آن اطلاعات مربوطه درج گردیده است.

جنس ورق گیر از چیست؟

در تهیه آن از فولاد سخت استفاده شده که دارای استحکام کافی است. در طراحی دهانه یا فک متحرک آن پلاستیک نرم یا شیارهایی در نظر گرفته شده که از سر خوردن مواد حین کار و جا به جایی جلوگیری کرده و گریپ بهتری ایجاد می‌کند.

به طور معمول دستگیره آن از جنس پلاستیک فشرده است تا بتواند به صورت آزادانه چرخش داشته باشد؛ زمانی که ورق را بین فک‌ ها قرار داده و دستگیره را بالا می‌دهید فک‌ها به ورق چسبیده و لنت‌های پلاستیکی مانع حرکت ورق می‌شوند. ساختار فک به شکلی است که متناسب با وزن ورق، فشار وارده متغیر می باشد.

مزایای به کار گیری ورق گیر

  • افزایش ایمنی و امنیت
  • کاهش خسارت و آسیب به ورق
  • کاهش فشار به بدن
  • امکان جابجایی تعداد زیادی ورق
  • صرفه جویی در وقت و انرژی

بازرگانی ایران وایر صنعت چه محصولاتی از ورق گیر را ارائه می دهد؟

خوب است بدانید که بازرگانی ایران وایر ارائه دهنده انواع ورق گیر به شرح زیر است:

ورق گیر عمودگیر

ورق گیر ثابت

ورق گیر افقی بغل گیر

ورق گیر عمودگیر

نکته قابل توجه هنگام استفاده از ورق گیر

نکته ای که لازم است به آن توجه کنید ین است که باید همیشه حد مجاز بار را هنگام استفاده مد نظر قرار دهید، هرگز ازورق گیرها بیشتر از ظرفیتی که دارند، استفاده نکنید زیرا کشیدن بار بیش از حد ممکن است آسیب های جدی و خطرناکی مانند ضررهای مالی و جانی ایجاد کند. تنها یک صفحه را در یک زمان حرکت دهید. قبل از استفاده  لازم است از تمیز بودن بار تخت و روغنی یا چرب نبودن آن اطمینان حاصل کنید و مسائل ایمنی را بررسی کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس بگیرید
Open chat
اگر سوالی دارید بفرمایید.
پشتیبانی ایران وایر
سلام
چطور میتونم کمکتون کنم؟